Forum-svar oprettet


kompujwn
Registreret bruger

    Fandt selv ud af at indlæse gamle data. Desværre var de tomme, da jeg fik kigget ordentligt efter. Jeg må starte forfra.

    Tak for hjælpen.

    MVH JWN


    kompujwn
    Registreret bruger

      Det hjalp at få 64 bit udgaven. Denne mail er sendt via FIREFOX. Driver booster siger at alle mine drivere er opdateret

      Nu mangler jeg så at finde ud af, hvordan jeg bruger mappen Gamle Firefox-data?

      MVH JWN


      kompujwn
      Registreret bruger

        Ja jeg sidder og roder med problemet endnu. Har prøvet at installere en ældre version af firefox (ver.82) – samme resultat. Har fundet ud af at jeg ikke får en blankside, når jeg går ind i hjælp>teknisk info. Har vedheftet filen. Hæfter mig især ved en linie under programinfo lige i starten af filen”Launcher Process: Deaktiveret på grund af en fejl”???

        MVH JWN

        Vedhæftede filer:
        1. Mozilla.txt

        kompujwn
        Registreret bruger

          Under forsøg på reinstallation i fejlsikret mode fik jeg en fejlmeddellelse “vcruntime140_1.dll ikke findes. Kan muligvis løses ved reinstallation” hvilket jeg så gjorde uden at få meddelelsen igen. Nu har jeg  været microsofts hjemmeside og prøvet at installere vc_redist86.exe, stadig uden succes. Er det den rigtige fil jeg har hentet? Min komputer er

          Udgave Windows 10 Home  Version 20H2
          Installeret d. ‎16-‎10-‎2020
          Operativsystemets build 19042.685
          Visning Windows Feature Experience Pack 120.2212.551.0

          MVH JWN


          kompujwn
          Registreret bruger

            Det hjalp desværre heller ikke. Slettede både mozilla mapper i programfiles (x86) og programdata v.hj.af freecommander xe efter at have brugt iobit uninstaller  først. Så skulle alt da være fjernet. Har prøvet at indstallere fra dit link i både fejlsikret og normal tilstand. Fandt en henvisning til at apps skal kunne installeres fra alle steder og der har jeg valgt “hvor som helst” Altså stadig kun blanke faner.

            Vedr.- download helper, har du prøvet downloadfunktionen i format factory : på youtube er den meget hurtig og hvis du vælger en fil i en samling på f.eks 50 får du alle 50 – uden reklamer. Jeg synes reklamerne er blevet for aggressiv på youtube især dem, der kommer tilfældigt midt i et indslag. Dog skal man vist passe på, hvor man henter FF. Jeg har været ude for at IOBIT malware blokkerede for en opdatering.

            MVH JWN


            kompujwn
            Registreret bruger

              Tak for det hurtige svar. Jeg har været et par dage i Kbh. og først prøvet din ide nu. Desværre virkede den ikke. Jeg får nu kun et spørgsmål om at gøre Firefox til min standard browser. Jeg kan stadig ikke komme ind i indstillinger. Selvom jeg går ind i joblisten og sletter firefox får jeg nu heller ikke tilbudet om opstart i fejlsikret tilstand. Dette får jeg dog når jeg genstarter PC’en. Prøver jeg nulstilknappen, får jeg at vide, det sker med succes, men får stadig kun blanke faneblade. Selv knappen med tilbud om andre forsøg på at løse problemet, udløser et blankt faneblad. (enig mht. download-helper).

              MVH JWN


              kompujwn
              Registreret bruger

                Har netop taget min nye PC i brug : ingen besvær med at installere LibreOffice – bare som afslutning!


                kompujwn
                Registreret bruger

                  Du har desværre ret med din formodning. PCen er nu gået fuldstændig i sort. Heldigvis advarede den mig med tiltagende startproblemer, så jeg fik lavet backup i tide på en ekstern HD.

                  Skriver nu på min mobil og bruger også den til at søge efter en afløser.

                  Jeg siger tak for hjælpen denne gang

                  MVH Jens W. Nielsen.


                  kompujwn
                  Registreret bruger

                    Er lige kommet tilbage efter en uges ferie. Først ville pc ikke starte overhovedet. End ikke bios opstarten kom. Efter 4-5 forsøg startede den nu alligevel. Nu overvejer jeg en ny pc. Min pc startede med win7 så den har da nogle år på bagen.

                    Der er ikke en mulighed for at reparere i installationsprogrammet. Kun typisk eller tilpasset. Har desuden slettet alt med iobit uinstaller.

                    Via Nuepanel var jeg inde i regestry editor og slettede en del nøgler : stadig 1316 fejlen


                    kompujwn
                    Registreret bruger

                      Det løste desværre heller ikke problemet : Samme resultat.


                      kompujwn
                      Registreret bruger

                        Efter nogen søgen fandt jeg i FREECOMANDER en funktion, hvor jeg kunne køre msi filen som administrator. Det ændrede ikke på resultatet – desværre.

                        MVH JWN


                        kompujwn
                        Registreret bruger

                          Har fået børnebørn på besøg. Derfor den lange svartid.

                          Glemte at skrive, at jeg faktisk også havde været på hjemmesiden og downloaded derfra. Fik ideen fra FORUM.

                          Når jeg højreklikker på msi filen får jeg ikke muligheden KØR, kun INSTALLER eller ÅBEN MED og da ikke som administrator. Med begge får jeg samme reultat.

                          Har set i FORUM, at en bruger får samme fejlmelding i forbindelse med et franskkursus???

                          MVH JWN


                          kompujwn
                          Registreret bruger

                            Forsøgte, at installere Windows10 fra W7. Kunne herefter ikke komme på nettet. Ringede først til min internetudbyder, der henviste mig til Microsoft. Det viser sig, at ikke alle computere kan opgraderes til win10. Inden i starter, undersøg, om jeres computer model kan opgraders i det hele taget. Win 10 har ikke drivere klar til alle, var beskeden. Jeg har nu reinstalleret Win7. Heldigvis havde jeg lavet backup af data, men det er f…. stadig træls at skulle reinstallere alle programmer, selv om det vist er sundt, at få ryddet op på pc’en:)


                            kompujwn
                            Registreret bruger

                              Hej Henrik

                               

                              Så er jeg der igen. Af forskellige grunde har jeg ikke haft tid før nu.

                              Jeg kan stadig ikke se dos-programmer i fuld skærn. Jeg har 2 gange prøvet, at installere  hotfix-en. Da jeg forsøgte, at genstarte efter sidste forsøg kunne windows ikke lukke programmet D3D9Window – formodenlig en del af hotfixen, der ikke kan afsluttes? Jeg havde alle andre programmer lukket, da jeg forsøgte, at installere hotfix’en

                               

                              MVH

                              Jens W. Nielsen


                              kompujwn
                              Registreret bruger

                                Hej Henrik

                                 

                                Først en pinlig tilståelse – da jeg genlæste mit spørgsmål opdagede jeg, et jeg glemt at skrive den fejlmeddelelse jeg får : ntvdm.exe har fundet enfejl

                                 

                                Jeg kan ikke mere huske præcis, hvornår jeg opdagede fejlen. Der kan nogle gange gå lang tid, mellem jeg programmerer for sjov. Jeg har prøvet, at søge på ntvdm.exe og XP og fundet andre med lignende problemer. Der blev foreslået at fjerne forskellige opdateringer som KB955020, KB979306 og KB2707511. Det skulle angiveligt løse problemt – ikke hos mig. Jeg har også prøvet at gå tilbage til et tidliger gendannelsespunkt uden held. Nu har jeg så lige prøvet de 3 ældste gendannelsespunkter – de virker ikke mere! Går jeg på Windows update så skulle jeg være opdateret (autamatisk opdatering er slået til)

                                 

                                Jeg har opdateret min grafikdriver. Der var en nyere. Det hjalp heller ikke.

                                 

                                Beklager forglemmelsen. Håber det kan give dig en ide.

                                 

                                MVH

                                Jens W. Nielsen