Forum-svar oprettet


revsgaard
Registreret bruger

    Hej igen Komputer for Alle

    I har før hjulpet mig med min WinTv-HVR-930C TV-Stick, da man overgik til Mpeg4 systemet, fandt I en opdaterring, som løste alle problemer, og alt har kørt perfekt, lige indtil årsskiftet, hvor Horsens Fællesantenne-Forening lavede nye aftaler og omlagde programpakken. Efter jeg har kørt kanalerne ind igen, kører de digitale programmer ikke længere optimalt.

    Programmerne kører nogle minutter, for så at fryse et øjeblik, og pixelerer. Derefter kører det videre. Dette gentager sig.

    Hvis man prøver at redigere, bliver redigeringen delt op i scener, for hver afbrydelse.

    Jeg har prøvet at opdatere alt, med de nyeste drivere. Slette alt, og køre alt ind på ny, incl. programindstillingerne; men intet hjælper.

    Kan I Hjælpe igen?

    Er jeres erfaring, at disse Hauppauge Tv-sticks generelt giver problemer?

    Med venlig hilsen

    Jens Revsgaard Andersen


    revsgaard
    Registreret bruger

      Nej, heller ikke.

      Der kommer en meddelse fra Microsoft med 3 muligheder enten aktivering. Hvis man allerede har købt Microsoft Office.

      Eller køb online.

      Eller om man ønsker en gratis prøveperiode.

      Men min var office var jo installeret på maskinen, da jeg købte den.

      Jeg har prøvet at skrive den kode på 25 tal/bogstaver der bliver bedt om; men får at vide, at den ikke er gyldig?

      Mvh

      Jens Andersen


      revsgaard
      Registreret bruger

        Adressen/linket til den tyske hjemmeside løste problemet 100 procent.

        Tusind tak for hjælpen.

        Nu kan jeg atter se digital TV. på min pc, og modtageren accepterer nu mpeg4 formatet. 🙂


        revsgaard
        Registreret bruger

          Jeg har nu været på den tyske side, og har downloaded den foreslåede driver; men desværre hjalp det mig ikke.


          revsgaard
          Registreret bruger

            Hej Henrik

            Jeg har nu downloaded den seneste version af, ja, det er selvfølgelig, som du skriver Microsoft NET.Framework. Den udgave hedder 4.0; men det hjælper ikke. Downloaden bliver ved med at forlange 2.0 udgaven, som altså ikke virker med 64 bit.

            Det er dog ikke sådan, at jeg ikke kan bruge min WinTV-HVR stick. Jeg kan bare ikke bruge de forbedrede funktioner der bliver reklameret med i den nye download. Så jeg kan selvfølgelig give op, og så vente på at den nye software på et eller andet tidspunkt bliver tilpaset 64-bit, for det kommer vel på et tidspunkt. Jeg kan vel ikke være den eneste der har problemet.

            Tak for svaret, desværre løste det ikke mit problem.

            Mvh.

            Jens Revsgaard Andersen


            revsgaard
            Registreret bruger

              Ja, men hvis det ikke er grunden, så forstår jeg da slet ikke at optagelserne bliver bidt over?.

              Mvh.

              Jens


              revsgaard
              Registreret bruger

                Nej, pc’en er ikke fragmenteret, den er helt ny og og der er kun brugt ganske lidt plads og nej, der mangler ingen kommaer eller punktummer i størrelsesangivelsen

                Der er angivet nøjagtigt 246537 MB; den TB der er til rådighed er opdelt i 4 store partitioner; men der er over 200 GB ledig plads på hver af dem.

                Jeg skrev direkte til Sandberg for nogle dage siden; men har ikke modtaget svar endnu. 


                revsgaard
                Registreret bruger

                  Tjah, tak for svaret; men da det som skrevet er min arbejdsplads’ IT-adeling og ikke mig privat, der har installationscd,erne, har jeg ikke adgang til disse. Privat har jeg stadig Microsoft Photo Editor og må nu bare selv passe på, hvad jeg siger ja, til at opdatere, så mit private program ikke forsvinder. Der har jeg dog stadig mine gamle installetionscd’er.

                  Jeg synes, det er for dårligt fra Microsofts side, at man ikke bliver spurgt om man ønsker at erstatte Microsoft Photo Editor med et andet program, det er irriterende at sådan noget bare sker automatisk!

                  Så, svaret er altså desværre, at jeg ikke kan se, hvordan jeg kan bruge svaret til noget; men det er jo ikke jeres skyld.

                  Venlig hilsen

                  Jens Revsgaard Andersen