Forum-svar oprettet
Tak for hjælpen, men jeg kan ikke se, hvor jeg skal markere “problemet” som løst
Tak for diverse svar.
Jeg har prøvet alt tænkeligt – også de tips I har givet mig.
Umiddelbart mente jeg jo, at der mangler en “opdateret app” – men diverse henvendelser – herunder også til HP – ja så er jeg kommet til den konklusion, at der nok ikke er noget, der vil hjælpe på min situation. der kunne jo også have sneget sig en fejl ind på selve printeren – og en yderligere undersøgelse med at sende den til reparation – ja det kan jo slet ikke svare sig.
Printeren er jo heller ikke ny længere, men er – set med mine øjne – bedre end de printere man kan få til samme pris i dag. – så jeg har alligevel opgivet at gøre mere og har skrottet den… og købt en ny HP – dog nu en OfficeJet – så må vi jo se, om jeg kan blive lige så glad ved den, som ved den gamle…..Den kører kun på to patroner, hvor den gamle jo havde ikke mindre end 5, hvilket jeg fandt rigtig godt…ligesom …..
Atter en gang: tak for de gode ideer. Jeg lukker sagen med dette.
Tak for tippet Keld.
og – ja jeg har prøvet det – og nu prøvet det igen – men stadig uden held.
Jeg KAN vælge ISO A4 – og det skulle være det samme – men printeren (der jo heller ikke er helt ny) – kender ikke dette ISO A4! … og letter fungerer heller ikke!
Printeren er “godkendt” og registreret hos HP – og der er også nu kørt diverse dokter- og scanninger af HP på pc og printer – så alt skulle være up to date.
Nu har jeg forsøgt at sætte et indlæg ind hos HP – men det skal jo være på engelsk – så jeg tvivler….
Indtil nu har jeg jo også kunnet leve med, at alle print skal foregå fra en pc!
Så alt står stadig åbent…..
Tusind tak for dine henvisninger…. M…e…n…
Jeg havde vist i forvejen prøvet de ting, du foreslog.
Men har nu atter været i gang med det hele igen. Har også haft slettet printeren og geninstalleret den igen samt hentet diverse nyeste opdateringer igen (den nyeste fuldfunktionssoftware med drivere 28.8.)
Problemet er stadig, at telefonen “sender” med papirtypen: ISO A4 – og den kender printeren IKKE. – Jeg kan ikke finde nogen papirtype på telefonen, der hedder A4, som printeren kender – har nogle gange held af at rette papirformatet på telefonen til : “letter” og nogle gange kører den igennem. Jeg kan dog ikke finde nogen logik i noget af det… så er efterhånden på nippet til at give op.
Har haft kontakt til Samsung, der blot meget kategorisk nægter at hjælpe og henviser til HP! – og HP er jo ikke til at komme i nærheden af…
Så lige nu er status uafklaret – udover at jeg har prøvet alle mulige mærkelige ting. (det skal dog lige bemærkes, at jeg kan skrive ud i de små foto-formater 4×6 og 5×7 fra den lille fotopapirholder på printeren). men når jeg ønsker noget på et A4 ark – ja så mislykkes det som regel.
Nej – desværre – printeren kommer kun med fejlteksten om, at papirformatet er forkert! Uden mulighed for at printe!
har for længst glemt dette spørgsmål – bruger Norton
Pc en kom retur nulstillet!!! – så svar er irrelevante – sluttes hermed
Jeg geninstallerede Photostory på den nye pc uden problemer – og den ser ud til at køre fint igen. Med hensyn til Photo-Optimizer er disse også intalleret – synes godt om disse. – kan dog stadig ikke se forskellen.
Tusind tak til Kaj-Emil
– denne side kendte jeg ikke, og vil helt afgjort benytte mig af den. Her er mange gode tilbud og især på diverse dvd-skiver.
Du får dog ikke “bedste svar” ….endnu:)
– jeg håber stadig, at der kommer en idé/erfaring til hvilket program og hvordan, man kan bruge et andet medie som f.eks usb-stik, da vi jo nok skal regne med, at dvd-skiverne er på vej ud.
Jeg kan tilslutte mig foranstående indlæg. og ville gerne bruge porgrammet!
Synes programomtalen i bladet er tillokkende og har nu flere gange forsøgt at hente og indstallere fra Fordelszonen.
Det er IKKE lykkedes – tværtimopd kommer NORTON med en advarsel midt i det hele!
Er der “kuk” i programmet – eller hvad sker der.
… men jeg kan se, at ovenstående indlæg er godt to uger gammelt – så…?
Det med F3 og 3 gange … tjah – det er bærbar med win8 – så jeg kan ikke lige få det til at gå op
så jeg er lidt betænkelig ved at forsøge for meget…
så fungerer det – uden problemer
som tidligere nævnt har jeg i stedet valgt at købe et program hos Magix – og dette holder jeg ved.
Jeg har i stedet valgt at købe programmer hos Magix
Norton melder om “Suspicius cloud 9” – så jeg tør ikke hente/køre filen