Forum-svar oprettet
Tak, det hjalp
Flemming
Undskyld, jeg tog fejl. Jeg har betalingsudgaven.
Flemming
Tak for svar. Det er den gratis udgave.
Jeg vil afinstallere og geninstallere ved hver sikkerhedskopiering – eller købe betalingsudgaven.
Måske kan det afhjælpe.
Tak for hjælp. Jeg fortsætter så bare med at bruge det i øvrigt udmærkede program.
Det bliver mere og mere mystisk. Programmet er væk på min PC, men backup funktionen virker fint. Jeg har lige logget ind og checket at alt er ok og det er det.
Jeg ved ikke, om jeg bør geninstallere programmet – og hvis ja, kan jeg så det, når jeg allerede er registreret bruger?
Tak og hilsener
Flemming
Har selv løst problemet via 2 x genstart af PC’en.
Desværre er problemet stadig ikke løst. Jeg har checket indstilliner i Google Chrom og der optræder ASK.com ikke. Og jeg har Google som standardsøgemskine – og aligevel dukker ASKop, når jeg søger via Google.
Jeg har 2 x afinstalleret og så geninstalleret JAVA for at checke, om jeg , mod sædvane, skulle have overset nej tak muligheden, men der kommer slet ikke frem. Forklaringen på det kan dog være, at jeg jo allerede har ASK i mit system?
Hilsener fra Flemming
Tak for hurtigt svar. Desværre løste det ikke mit problem, idet jeg ikke får vist ASK i “Fjern Programmer” i Windows 10. Det gjorde man i tidligere versioner af Windows.ASK.com blev ikke vist som fravalgsmulighed, da jeg installerede JAVA efter at have opdateret til Windows 10. Det var en synlig mulighed tidligere, så JAVA må bevist forsøge at liste det møgirriterende ASK.com ind i PC’erne. Det undrer mig også, at Google, med deres langt bedre search engine, tillader ASK.com at komme ind og overrule, at jeg i præferencer har valgt Google som min foretrukne search engine. Hilsener fra Flemming
Via at Google “Opret systemreparationsdisk” fandt jeg følgende link:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/create-usb-recovery-drive.
I Windows 8.1 hedder det ikke Systemreparationsdisk” men “USB-genoprettelsesdrev”. Derfor kunne jeg ikke finde ud af det. Det burde bladets redaktion have gjort opmærksom på i artiklen i Nr. 13/2014.
Med beklagelse: Intet af disse forslag hjalp.
M.v.h. og tak
Flemming Jørck