Forum-svar oprettet


hansilind2
Abonnent

    Hej igen. Jeg har netop ny tjekket status for BullGuard, og NU viser den at alle drivere er digitalt signeret.

    Jeg ved ikke hvad der er sket siden mit tjek for et par dage siden, men nu har pågældende driverfil opdateret med datoen  20/3 2020 er OK.

    Så problemet er pt løst, og tråden kan lukkes.

    Tak for din tid med at kikke på det.

     


    hansilind2
    Abonnent

      Hej igen. Jeg fandt lige en vejledning fra http://batcmd.com/windows/10/services/btha2dp/

      Jeg har prøvet at downloade som der foreskrives, men når jeg  vil køre filen som administrator, får jeg vedhæftede billede, hvor “Windows beskytter min PC”, og at det kan udsætte min PC for fare hvis jeg kører den alligevel, og det ved jeg ikke rigtigt som jeg tør.

      Jeg oplever jo ikke nogen problemer under brug, det er kun fordi BullGuard siger at filen ikke er signeret.

      Bør jeg lade problemet ligge, eller bør jeg finde en løsning?

      Kan det være en idé at geninstallere Windows?

       

       

       

       


      hansilind2
      Abonnent

        Hej Henrik.

        Tak for svaret, men jeg har allerede i juni spurgt BullGuard, men de henviste mig til Microsoft.
        Jeg forsøgte så at google en mulig løsning hos Microsoft, men kom ikke videre med det.

        Jeg må prøve at skrive til Microsoft.

        Tak for forsøget.


        hansilind2
        Abonnent

          Tak for forslaget. Det vil jeg lige prøve ved lejlighed.

          Med venlig hilsen

          Hans Kurt Nielsen


          hansilind2
          Abonnent

            Hej.

            Til orientering sendte jeg som foreslået problemet til BullGuard, men de kunne ikke hjælpe pt. Svaret lød således:

            “Vi kender desværre intet til programmet, men det lyder som om den konfliktere med BullGuard. På nuværende tidspunkt, har vi ikke nok data til at kunne starte en undersøgelse på dette eller om det er noget der kunne vække interessen i vores udviklere. Det lyder dog at Firewall går ind og konfliktere med det pågældende program, og det tyder det er normalt, fordi den scanner hele netværket på alle porte.”
            (NB. BullGuard svaret er kopieret ind, så det er ikke mig der bruger nogle sjove vendinger (sikkert maskinoversat))

            Derfor vælger jeg at undlade brug af programmet.

            Med venlig hilsen

            Hans Kurt Nielsen

             


            hansilind2
            Abonnent

              Tak for svaret Henrik.

              Jeg prøver at spørge BullGuard.


              hansilind2
              Abonnent

                Hej Villy (vjensen55)

                Den beskrivelse som HenrikClausen gav mig et link til fulgte jeg slavisk. De første 4 forslag virkede ikke, men når man svarer nej til “om det løste problemet” kom der et nyt forslag, og det 5. gav pote.

                Linket jeg fik til microsoft var dette: https://support.microsoft.com/da-dk/help/10164/fix-windows-update-errors

                Der har ikke være problemer siden.

                Hvis du vil have hjælp fra komputer for alle, tror jeg du skal lave dit eget opslag, da denne tråd jo er markeret som løst.

                Mvh

                Hans Kurt Nielsen


                hansilind2
                Abonnent

                  Tak for svaret (for 4-5 dage siden) med linket til Microsofts detaljerede guide til at reparere Windows Update.

                  Jeg fulgte anvisningerne og de første 4 forslag (Update-fejlfinding; Servicing Stack Update; seneste videnbase; Reparer Windows-filbeskadigelse) løste ikke problemet – men så skete der noget med 5. forsøg “Windows 10 Media Creation Tool” som skulle opgradere Windows 10.

                  Det femte forsøg troede jeg  var meget omfattende og tidskrævende, så det ventede jeg med at køre til et tidspunkt, hvor jeg ikke skulle bruge computeren. Til min store overraskelse gik det så hurtigt, at jeg ikke nåede at forlade computeren, inden jeg kunne konstatere, at fejlbemærkningerne under Windows Update nu var forsvundet. HERLIGT.

                  Tak for hjælpen.


                  hansilind2
                  Abonnent

                    Computeren er blevet genstartet flere gange siden opdateringen, men den viser stadig det samme.

                    Jeg vedhæfter skærmskud af “Windows Update” og “Opdateringsoversigten”.

                    Med venlig hilsen

                    Hans Kurt Nielsen


                    hansilind2
                    Abonnent

                      Hej. Tak for svaret og forslagene.

                      Løsningen via Registreringseditor løste problemet.
                      Jeg skulle dog gøre det under administrator profilen, før det virkede.
                      Jeg fik slettet Chrome policies under Local Machine, men jeg kunne ikke finde nogen policy under Current User Software, men det gik fint uden.

                      Efterfølgende forsøgte jeg så at udvide med Malwarebytes Browser Extension. Det ser så ud til i mellemtiden at være blevet omdøbt til Malwarebytes Browser Guards.

                      Den udvidelse kunne jeg uden problemer tilføje under brugerprofilen.

                      Mange tak for hjælpen.

                       


                      hansilind2
                      Abonnent

                        Warning: strpos(): Empty needle in /home/forge/forum.komputer.dk/public/content/plugins/amazon-s3-and-cloudfront/classes/as3cf-plugin-compatibility.php on line 906

                        Nej, det havde jeg ikke i første omgang, men linket er ikke noget jeg forstår betydningen af overhovedet.

                        Jeg vedhæfter lige en PDF fil af hvad den viser.


                        hansilind2
                        Abonnent

                          Hej HenrikClausen

                          Jeg har vedhæftet mit skærmskud af policy.

                          Det er ikke noget der siger mig noget, men det håber jeg så du kan afkode.

                          Med venlig hilsen

                          Hans Kurt Nielsen

                           

                          Vedhæftede filer:

                          hansilind2
                          Abonnent

                            Hej Henrik Clausen.

                            Allerførst forsøgte jeg at gøre som du beskriver, men efter åbning af Drev igen, hang filerne stadig under “seneste”. Ansporet af dine forslag gik jeg et skridt videre og “deaktiverede” Drev. Genstartede telefonen. Aktiverede Drev igen – og voila, nu hang der ikke længere nogen filer under “seneste” og en ny deling fra telefonen havnede på Google drev.

                            Mange tak for din inspiration.

                            Med venlig hilsen
                            Hans Kurt Nielsen


                            hansilind2
                            Abonnent

                              Ja, jeg har prøvet at genstarte telefonen, men det hjap ikke.

                              mvh

                              Hans Kurt


                              hansilind2
                              Abonnent

                                Tak for svaret Henrik Clausen. Du har fuldstændig ret. Det må være det der drillede, for efter dine anvisninger fungerer den trådløse mus igen.

                                Mange tak for hjælpen.

                                Hans Kurt Nielsen