Forum-svar oprettet


JanC
Abonnent

    Jeg var lidt bekymret ved at slette min Outlook profil, da jeg derved nok ville slette en masse e-mails. For nylig var jeg udsat for et hacker-angreb, som medførte, at jeg måtte få hjælp fra et professionelt firma. I den forbindelse ændrede jeg password flere gange. Jeg havde derefter problemer med at få Outlook til at fungere ordentligt. Det endte med, at jeg kontaktede det firma igen, og efter få minutter havde han genoprettet min profil. Jeg har muligvis lavet en slåfejl i et password, men nu virker det som det skal 🙂


    JanC
    Abonnent

      Hej Henrik

      Jeg er kommet i tvivl om, hvordan jeg skal gribe det an. Jeg har brug for en guide, så jeg ikke får lavet mere rod. Kan du hjælpe mig?

      mvh

      Jan C.


      JanC
      Abonnent

        Hej Henrik

        Jeg er gået helt i stå nu. Kan du anvise en anden  løsning? Lige nu kan jeg kun se nye e-mails via webmail og Gmail er stadig et problem!

        mvh

        Jan C.


        JanC
        Abonnent

          Hej Henrik.

          Tak for svaret, men det kunne ikke bruges. Jeg havde allerede aktiveret IMAP. Jeg prøvede forsøgsvis at ændre markeringen ved automatisk sletning af en IMAP “fil” til “automatisk fjernelse deaktiveret”, men det gjorde ingen forskel.

          POP er deaktiveret. Men lige nu er min primære konto åbenbart ikke i stand til at sende/modtage mails.

          mvh

          Jan C.

           


          JanC
          Abonnent

            Tilføjelse: Jeg glemte at skrive, at godkendelsesproceduren afslutter med en besked, om at “Vi kunne ikke logge dig på Google – IMAP. Prøv igen senere”

            mvh

            Jan C.


            JanC
            Abonnent

              Tusind tak for svaret. Det hjalp mig til at forstå problemet bedre!


              JanC
              Abonnent

                Hej Henrik

                Det er en misforståelse, at jeg havde købt Malwarebytes. Der var muligvis tale om, at den skulle registreres/købes for at den kunne fortsætte. Men indtil videre, har jeg afinstalleret den. Så må vi se, hvor det bærer hen. Jeg har ikke haft overskud til at fintune PC’en, så indtil videre er problemet sat på hold med den afinstallering.


                JanC
                Abonnent

                  Hej Henrik

                  Tak for kommentarerne. Jeg kan godt lide at afprøve nogle af de programmer, som Komputer skriver om og jeg har stadig stakke af CD’er og DVD’er fra gammel tid. Mit foretrukne værktøj er Spamfighter (Pro) og jeg har flere af “fighter” programmerne installeret bl. a. Spywarefighter, på den PC, der hidtil har været min primære PC, så jeg burde være “bevæbnet”. Men da jeg blev nødt til at anskaffe en ny, opdateret PC som “arbejdsstation”, fulgte Malwarebytes med, og jeg har været i gang med at få den PC til at køre lige siden, bl.a. pga den irriterende konflikt mellem Malwarebytes og Advanced System Care. Jeg håber, der snart kommer ro på 😉


                  JanC
                  Abonnent

                    Hej Henrik

                    Der er gået at par uger, men jeg kunne ikke få dine forslag til at virke. Malwarebytes bliver ved med at blokere for Advanced System Care. Jeg har nu afinstalleret Malwarebytes. Jeg har en idé om, at hvis ASC var installeret fra starten, kunne man tvinge Malwarebytes til at ignorere ASC, men uanset hvad jeg har gjort, går Malwarebytes ind og blokerer ASC. Jeg har andre sikkerhedsprogrammer, så jeg er nok sikret, så godt som det er muligt, men jeg ville gerne høre et par kommentarer.

                    mvh

                    Jan C.


                    JanC
                    Abonnent

                      Hej Henrik

                      Tak for svaret. Jeg kan godt følge dine tanker, men jeg har også videreført to “gammeldags” harddiske, og jeg bruger stadig, at flytte data fra dem, så jeg kunne godt tænke mig, at omgå den blokering, MalwareBytes sætter ved Advanced System Care.

                      mvh

                      Jan


                      JanC
                      Abonnent

                        Hej Henrik Clausen

                        Tilsyneladende er mit spørgsmål blevet markeret som løst, men det er det absolut ikke! Jeg mangler svar på mine sidste spørgsmål. Jeg har prøvet at reparere min Outlook (Office 365) installation, men uden held. Jeg ventede på svar på mine seneste spørgsmål, men konstaterer, at problemet er markeret som løst. Kan jeg få lidt råd?


                        JanC
                        Abonnent

                          Hej Henrik

                          Tak for svaret. Min primære konti er allerede sat op som IMAP, så jeg burde kunne finde “tabte” e-mails. Jeg har stadig det problem, at jeg har en INBOX under min indbakke, og jeg kan ikke finde ud af at fjerne den. Til gengæld er .pst filen for min primære konto forsvundet. Der er kun en fil, der er ca. 1 år gammel!

                          Alle mine undermapper i Outlook er “forsvundet”. Jeg kan se strukturen under INBOX. Hvad skal jeg gøre for at rydde op uden at miste mine beskeder?

                           


                          JanC
                          Abonnent

                            Hej Henrik

                            Nej, jeg turde ikke gøre mere, da jeg så, hvad der skete. Jeg kunne ikke finde en vejledning til reparation af Outlook. Og den HD, jeg troede skulle være min nødløsning, viste sig at være gået i stykker 😖


                            JanC
                            Abonnent

                              Hej Peter

                              Jeg kan ikke finde de svar, jeg fik. Jeg mener, det var en enkel løsning. Måske skal du spørge i Forum påny?

                              mvh

                              Jan


                              JanC
                              Abonnent

                                Hej Peter

                                Det må vente til i morgen

                                mvh

                                Jan