Forum-svar oprettet


kaj-emil
Abonnent

    Hej Kai

    Når du er inde i dit billede OM_2, kører du længere ned, og du vil støde på Relaterede indstillinger og i den forbindelse, ser du Systemoplysninger, hvilken du vælger og billedet her fremkommer.
    (Billedet kan også hentes via stivejen Kontrolpanel>System og sikkerhed>System).

    Du vælger Systembeskyttelse og går herefter videre fra punkt 4 (mit sidste indlæg).

    Med venlig hilsen

    Kaj-Emil


    kaj-emil
    Abonnent

      Hej Kai

      Dit spørgsmål interesserer mig meget også fordi, jeg selv har haft problemet, med en anden computer, det fik jeg løst, og har stadig den pågældende computer.

      Jeg vil ikke anbefale, at du nulstiller din computer og geninstallerer Windows, for hvad så når du har gjort dette? du har jo stadig problemet.

      Så vil jeg hellere foreslå at du kører computeren tilbage til gendannelsespunktet fra da du startede dine opdateringer (Windows sætter gendannelsespunkt når den opdaterer, det er dog ikke alle gendannelsespunkter, den gemmer).

      Det gør du på følgende måde:

      1. Gå ind i Indstillinger og vælg System og Om.
      2. Under Relaterede indstillinger vælger du Systemoplysninger.
      3. Ude til venstre finder du Systembeskyttelse vælg den.
      4. Tryk på Systemgendannelse og sæt hak i Vælg andet gendannelsespunkt og tryk Næste.
      5. Sæt hak i Vis flere gendannelsespunkter.
      6. Du får nu alle de gendannelsespunkter, der er sat, og du kan vælge det Windows update fra da du startede din mislykkede opdatering og tryk Næste.

      Men når alt dette er sagt, skal det ikke være nogen hemmelighed, at jeg venter spændt på Henriks mening, det er unægtelig svært det her, ikke mindst fordi der er gået så lang tid inden “forsøget” på 1803 opdateringen blev foretaget.

      Med venlig hilsen

      Kaj-Emil


      kaj-emil
      Abonnent

        Hej Kai

        Dit billede må være “Guf” for Henrik eller en anden supporter fra KFA.
        Ihvertfald er jeg “begejstret” (én af mine påstande), billedet viser, at Windows opdateringen kan bytte om på begreberne, som f.eks. at indsætte opdateringer til 1803 i en 1709, for derefter at gå i koma??

        Jeg vedlægger et par billeder:

        (9) Fejlmeddelelsesnr. som du har fået, på alle opdateringer til 1709.

        (10) Måske du skal køre Henriks link til at reparere Windows Update?
        Dit Fejlmeddelelsesnr. findes ikke på listen men alligevel prøv igen:
        https://support.microsoft.com/da-dk/help/10164/fix-windows-update-errors

        Med venlig hilsen

        Kaj-Emil


        kaj-emil
        Abonnent

          Hej Kai

          Jeg viser her med nogle billeder, hvordan opdateringen til 1803 forløb ved mig.

          (5) Billedet er taget 2. ‎maj ‎2018, ‏‎23:10:54
          Fik en meddelelse om, at opdateringen 1803 var klar.
          Gik ind i Vis opdateringsoversigt og tog dette skærmbillede, her kan man se hvilke opdateringer, der ligger forud for den store opdatering 1803.
          Du kan vedlægge et billede af dine opdateringer.

          (6) Billedet er taget 3. ‎maj ‎2018, ‏‎00:00:49
          Nu er vi igang.

          (7) Billedet er taget ‎3. ‎maj ‎2018, ‏‎01:49:24
          Nu er vi næsten færdige.

          (8) Billedet er taget ‎3. ‎maj ‎2018, ‏‎02:04:42
          Nu er vi færdige, der trykkes på Genstart nu og Godnat og sov Godt.
          Næste morgen var 1803 installeret, og computeren virkede som den skulle.

          Med venlig hilsen

          Kaj-Emil


          kaj-emil
          Abonnent

            Hej Ernon

            Tak for tilbagemelding.

            Grunden til, at jeg kan kører med eM Client på flere maskiner er så, at jeg kører med flere licenser (én for hver maskine).

            Tak skal du have for oplysningen, men fortæl mig lige, virker det nu? er du sluppet af med fejlmeddelelsen?

            Med venlig hilsen

            Kaj-Emil


            kaj-emil
            Abonnent

              Hej Kai

              Lige et par kommentarer mere i form af billeder.

              • (3) Jeg har kørt en komplet scanning med DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth (tog 30 min.) og sfc /scannow (1t30m) ialt 2t. Tiden kan variere, men vil “nok” ligge i den størrelse.
              • (4) Har du trykket på denne tast Søg efter opdateringer?? hvilket jeg på det kraftigste vil fraråde. Henriks mening om dette, vil interesserer mig meget, jeg mener, at dette kunne være årsagen til problemet med opdateringer, idet muligheden for at springe vigtige opdateringer over kan forekomme.
                Altså lad Windows selv bestemme hvornår der skal opdateres (Autotamisk opdatering).

              Med venlig hilsen

              Kaj-Emil


              kaj-emil
              Abonnent

                Hej Kai

                “Den flinke mand” vil lige knytte en kommentar:

                Han har set på dit vedlagte billede og anbefaler, at du gør følgende:

                1. Kør først DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
                2. Når den er færdig kører du sfc /scannow

                Med venlig hilsen

                Kaj-Emil


                kaj-emil
                Abonnent

                  Hej Kai

                  Jeg viser her med et par billeder, hvor du finder Kommandoprompt, som Henrik nævner i sit løsningsforslag:

                  1. Højreklik på Start og vælg Windows PowerShell (Admin)
                  2. Billedet her kommer efter et par sek.. Jeg anbefaler, at du tager reparationskommandoerne (som Henrik nævner) i din Udklipsholder CTRL+c og indsætter dem CTRL+v i dit billede som vist, og til sidst trykker på Enter tasten.

                  Med venlig hilsen

                  Kaj-Emil


                  kaj-emil
                  Abonnent

                    Hej Peter

                    Da du har købt en ny computer, bør du ikke “bøvle”, med de problemer du nævner.

                    Hvis det var mig, ville jeg bede det firma/forretning, hvor den er købt, om at rette fejlene eller ombytte computeren til en der virker.

                    Med venlig hilsen

                    Kaj-Emil


                    kaj-emil
                    Abonnent

                      Hej ernon

                      Tak for tilbagemelding.

                      Til orientering er det gratisudgaven, jeg har installeret på 2 computerer.
                      Prøv at gå ind i Start og ned til E og se her om eM Client er installeret.

                      Et andet godt mail-program, jeg kan anbefale, er Mailbird, det kan hentes i Fordelszonen (med instruktion) her:
                      https://fordelszonen.komputer.dk/programmer/mailbird

                      Med venlig hilsen

                      Kaj-Emil


                      kaj-emil
                      Abonnent

                        Hej PB

                        Du har byttet lidt om på begreberne.

                        KFA har “nok” nævnt/ment Windows Live Mail, der er et mail-program, der ikke længere opdateres, jeg er interesseret i at vide i hvilken forbindelse, du har set dette.

                        [email protected] refererer til en mail-server, der supporteres af Microsoft, og denne har Microsoft ikke “givet fri”, så du behøver ikke at ændre din mail-adresse.

                        Med venlig hilsen

                        Kaj-Emil


                        kaj-emil
                        Abonnent

                          Hej Frede

                          Emnet med for lidt plads på C:-drevet er før rejst i dette Forum, måske du gerne vil se to? jeg bringer dem i hvert fald her.

                          1. Her er “nok” den simpleste løsning, nemlig at flytte tunge systemmapper som f.eks. Billeder til D:-drevet.
                            Jeg har i denne tidligere tråd beskrevet hvordan:
                            https://forum.komputer.dk/forum/windows-10/emne/hvordag-skifter-jeg-biblioteker/
                          2. Her er en anden tråd, der matcher Henriks forslag i denne (din) tråd:
                            https://forum.komputer.dk/forum/din-pc/emne/fyldt-c-drev-tomt-d-drev/

                          Med venlig hilsen

                          Kaj-Emil


                          kaj-emil
                          Abonnent

                            Hej Ernon

                            Jeg har på 2 computerer (stationær og bærbar) installeret mail-programmet eM Client, hvilket program jeg er udmærket tilfreds med.

                            Jeg havde dog i starten et problem, der meget tangerer dit med mange fejlmeddelelser af forskellig slags, når maskinerne havde stået et stykke tid med eM Client Aktivt uden at være anvendt.

                            Som standard er eM Client Aktivt til start. I et “lyst” øjeblik fandt jeg på, at Deaktiverer det i Start på følgende måde:

                            • Højreklik på Luppen på Proceslinien og vælg Jobliste. Vælg herefter fanebladet Start og gå ned til Em Client og tryk på Deaktiver nederst til højre.
                              Hvis du ikke kan se Start, vælg da Flere oplysninger nederst til venstre.
                              Det hjalp jeg har ikke siden fået idelige fejlmeddelelser, og forøvrigt lukker jeg altid ned for programmet eM Client, når jeg er færdig med at bruge det, så virker programmet perfect.

                            Du skal ikke være bange for at miste mails, de bliver på din server, indtil du selv sletter dem.

                            Med venlig hilsen

                            Kaj-Emil


                            kaj-emil
                            Abonnent

                              Hej Anni

                              Du kan læse om andres “oplevelser” med YouSee og Mail Win.10
                              https://forum.yousee.dk/mit-yousee-27/opsaetning-af-e-mail-i-windows-10-mail-99130

                              Her er YouSee’s egen vejledning til opsætning af mail-programmer.
                              Bemærk at der er vejledning til opsætning af Windows Live Mail (der er udgået), men ikke til Mail Win.10?
                              https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/serveroplysninger
                              Øverst til højre under Menu finder du, hvordan du kan komme i kontakt med YouSee via Tlf.nr. og/eller Chat

                              Med venlig hilsen

                              Kaj-Emil


                              kaj-emil
                              Abonnent

                                Hej

                                Det er ikke givet, at fordi jeg ved hvor Diskhåndtering findes, at jeg også er “ekspert” på området.

                                Men det vil unægteligt være lettere, at “være behjælpelig” hvis du supplerede med et par skærmbilleder, der belyste problemet ét billede siger mere end mange ord.

                                Med venlig hilsen

                                Kaj-Emil