Forum-svar oprettet
Hej igen,
jeg har prøvet dit forslag, men det virker tilsynelande ikke. Har prøvet nogle gange uden held.
Jeg bruger vista og chrome
mvh kebe
Jeg har selvfølgelig slettet hele skidtet. Det hele var ment som en advarsel til andre brugere som nævnt i overskriften.
Jeg har aldrig før modtaget så meget spam som jeg skrev og derfor er jeg af den tro at “nogen” er blevet mere aggresive (bedre) til at finde emailadresser og spamme.
mvh
kebe
Hej igen, jeg har gjort som jeg plejer:
Afinstalleret Java og installeret den igen. Håbede bare at der var en handling der gjorde at det ikke kom igen, men så må jeg leve med det.
mvh kebe
Hej igen, nu er det endelig lykkedes mig at fjerne skidtet. Den hed ikke search Conduit som den kalder sig i det åbne browservindue men Search Protect. Det fandt jeg ud af da jeg i dasg åbned PC´en og så at der var kommet et nyt ikon nede til høæjre på proceslinien og pegede på det og der stod Search Protect. Det slog jeg op på google og fandt denne hjemmeside http://www.yac.mx/da/guides/browser-hijacker-removal/how-to-remove-search-protect-by-conduit-through-isafe-virus-removal-tool.html som beskriver den ganske malende som en af de værste af slagsen. Den giver sig ud for at være en alm. søgemaskine men sender søgninger til deres egne malwarehjemmesider mm. Læs evt. selv hvad der står på siden. Læs også om hvordan du fjerner den fra andre browsere end Chrome som jeg bruger. Se vedlagte skærmskud for evt. genkendelse.
Med venlig hilsen
Kebe
Hej, Det glemte jeg at skrive men jeg har allerede prøvet det uden held.
mvh
kebe
Hej igen,
ok viste godt at det nok ikke var realistisk med et gratis program og jeg har nu installeret et betalt program.
mvh kebe
Hej,
tak for dit svar. Jeg er imdidlertid ingen ørn til den slags så jeg vil gerne bede om yderligere hjælp som du tilbyder:
Hvordan laver jeg et billede (ISO.fil)? – og hvad betyder mounte?
Mvh kebe
Hej igen,
Hehe jeg læste såmænd bare i bladet at en ekspert havde udtalt sig desangående med denne anbefaling. Det var det blad hvor I spurgte flere eksperter…. – derfor spurgte jeg som jeg gjorde i den første henvendelse. Jeg kan da godt se at du har ret i at alle anslag bliver registreret hvis der er en keylogger på PC´en, men jeg læste anbefalingen som at man netop kunne forvirre den ved at slette et anslag midt i en tekst og erstatte det med et nyt. Men sidder der derimod et rigtigt menneske (Læs: BANDIT) og ser anslagene er problemet jo så meget desto større. Ret logisk.
……nej jeg tror ikke jeg har en keylogger på min egen PC. Jeg plejer at være ret omhyggelig – efter bedste evne – med at følge jeres anbefalinger om at scanne og opdatere og gør det selv med ret korte mellemrum.
Tak for interessen
Mvh kebe
Hejsa og tak for alle de gode svar.
Jeg har i mellemtiden (Før der kom ny opdatering til IE9) installeret Chrome og har kørt med det et stykke tid og det ser ud til at have løst problemet.
Så skal jeg bare lige vænne mig til Chrome nu lol – men jeg tror nu jeg bliver ved med at bruge den hvis den arter sig.
Tak for hjælpen endnu en gang.
med venlig hilsen
kebe
Hejsa, ja som jeg skriver bruger jeg Chrome og jeg bruger google som startside.
Jeg har indtastet en gmailadresse som jeg anvender til andet som login (Skal jeg af sikkerhedshensyn evt. skifte til en jeg kun bruger til at åbne med?)
Den korrekte tekst er: Din profil blev ikke åbnet korrekt. Nogle funktioner er muligvis ikke tilgængelige. Kontrollér at profilen eksisterer og at du har tilladelse til at læse og skrive dens indhold.
Denne tekst dukker kun op når jeg åbner via en alm. bruger og ikke som admin.
mvh kebe
Hej, jeg vil gerne give mit besyv med ang IE. Som du kan andetsteds her på siden har jeg også haft problemer med IE9 allerede før det kom i nyhederne og fik bl.a. også det råd at bruge Chrome som jeg i begyndelsen var lidt afventende overfor som jeg kan læse du også er. Efter først at have prøvet flere af løsningerne som er beskrevet på Microsoft Fix-It uden held samt et par andre muligheder valgte jeg til sidst at installere Chrome og det virker tilsyneladende. Jeg har ikke haft samme problem siden, dog skal man lige lære Chrome ordentligt at kende da det er en del forsk. fra IE9 mht favoritsider mm. Min anbefaling er imidlertid at du, set i lyset af de seneste oplysninger, i hvert fald bør prøve Chrome midlertidigt og afvente at der kommer en løsning på problemerne ang. IE9 og så evt. skifte tilbage til IE9.
Held og lykke – det er bare møgirriterende at vores privatliv i den grad hele tiden er truet af luskede typer, men det er desværre den “nye” virkelighed, så må vi bare håbe det ikke får den store betydning for os alm. brugere selv om vi må være vågne overfor alt hvad der sker med vores comp. – det kan såmænd være svært nok i sig selv uden førnævnte typer.
hilsen Kebe
Hej,
tjahh… så er der nok ikke langt til ny comp. jeg har oplevet 2 gange at min adg.kode ikke virkede og senest fik jeg en besked om en ny driver til grafikkortet som jeg straks installerede ... eller rettere jeg gjorde det jeg skulle men comp. ville tilsyndeladende ikke modtage opdateringen og da jeg ville prøve et af spillene ville den ikke spille det og heller ikke andre spil, hverken medflg. spil ell. dem der er inst. senere. (Der er ikke nogen spec. grafikkrævende spil inst.)- og disse er købt og betalt på redelig vis så der burde ikke være noget snavs i den forb. desuden har de virket i flere år uden problemer. Comp. er 3½ år gl.
Er det hard-disken som jeg selv mistænker? …..eller kan det være andet?
Jeg kan forresten heller ikke selv bestemme skærmens opløsning længere men må tage til takke med en langt lavere opløsning.
mvh
Hej,
Jeg fandt ud af at AVG har en ny version 2013 på banen og installerede den i håb om at den selv rettede evt. fejl og nu ser det ud til at det virker på alle konti. (Men det har jeg jo set før og er afventende optimistisk…. hehe)
“Tips”: Måske har du ret jeg vil prøve om jeg kan finde ud af at geninstallere windows – bare for alle tilfældes skyld. Tak for tippet.
Mvh