Forum-svar oprettet


pet55
Abonnent

    Hej Henrik, – det viste sig at det var SSD en der blokkerede for Boot, men kørte fejlfrit i test. Der er meget man ikke forstår.

    Mvh. pet55


    pet55
    Abonnent

      Hej Henrik,- jeg kan fortælle at min systemdisk er en SSD på 250 GB og kun indeholder systemet. Jeg har kørt omfattende test af den og den er godkendt. Alle mine data ligger på en almindelig disk på 1 TB. Jeg har helt styr på backup af hele systemdisken og det har været min redning. Jeg har efter jeg sendte en CMD udskrift hvor der var vist fejl, kørt den fejlretning der er beskrevet i Blad 13 side 20, og det har rettet den beskrevne fil fejl. Min PC er 5 år gammel.

      Jeg skal nu tage tilløb til igen at foretage en Windows 10 opdatering

      Mvh. pet55


      pet55
      Abonnent

        Jeg har nu foretaget en “Clear CMOS” ved hjælp af jumperen på bundkortet og det har afstedkommet at jeg nu kan loade på normal vis. Den fortæller dog at den sidste opdatering af Windows 10 ikke er fuldført.

        Jeg tør nu ikke begynde at opdatere igen før jeg ved hvad det er der sker ved denne handling. Er der nogen der har samme erfaring?

        Mvh. pet55


        pet55
        Abonnent

          Jeg kan ikke køre de foreslåede kommandoer i Kommandprompt, men jeg har kørt en sfc og fået resultatet som ses i den vedhæftede fil. Er det noget der skal følges op?

          Vedhæftede filer:

          pet55
          Abonnent

            Hej Henrik.

            Mange tak for svar, problemet er løst.

            Venlig hilsen, pet55


            pet55
            Abonnent

              Det viser sig at fejlen er en kode 45 der betyder at enheden ikke er forbundet, men det er den og under Enhedshåntering kan jeg se CD/DVD drevet hvis jeg går ind under “vis” og derefter vælger skjulte en heder. Jeg har fulgt Microsofts fejlretning med ændringer i registreringsdatabasen uden resultat. Ved søgning på nettet kan jeg se at jeg ikke er den eneste der har problemet, please help!

              Mvh.pet55


              pet55
              Abonnent

                Har prøvet med Driver Booster, men dette program kan heller ikke rette mine fejl så jeg har nu måttet sande at min PC ikke magter Windows 10 så jeg går nu definitivt tilbage til Windows 8.1 som kører fejlfrit.

                Tak alligevel for hjælpen

                Mvh. pet55.


                pet55
                Abonnent

                  Hej igen igen!

                  Efter igen at have installeret Windows 10 har jeg prøvet Intels downloadcenter, igen uden resultat. Billedet er nøjagtig det samme når jeg går ind i Enhedshåntering. Det jeg mangler er en metode til at overkomme de omtalte resource problemer benævnt med Kode12. Der må være en løsning, jeg afventer før jeg igen går over til Win8.1.

                  Mvh. PET55

                   


                  pet55
                  Abonnent

                    Hej igen.

                    I Windows 8.1 versionen kører alt perfect d.v.s. at min PC hardware er frikendt. Jeg gik så tilbage til Windows 10 for at konstatere at alt var som før. Jeg kørte så det foreslåede fejlretningsprogram uden resultat og er nu endegyldigt gået tilbage til Windows 8.1 Meget nedslående og uforståeligt.

                    Mvh. pet55

                     


                    pet55
                    Abonnent

                      Hej igen.

                      Som en desperat handling er jeg nu midlertidig gået tilbage til Windows 8.1 for at sikre mig at min hardware er i orden og alt kører perfekt.

                      Jeg har derfor taget en backup af Win 8.1 inden jeg igen prøver at hente Windows 10 igen. Hvis fejlen så er der endnu vil jeg prøve dit foreslåede fejlretningsværktøj.

                      Der står jeg så nu, du hører fra mig, god week-end.


                      pet55
                      Abonnent

                        Hej igen!

                        Jeg prøver lige igen og sende et par skærmskud af mit problem.

                        Mvh. pet55


                        pet55
                        Abonnent

                          Hej Christian.

                          Dine foreslåede handlinger er foretaget flere gange, men problemet er at alt bliver tilbageført i samme stand efter en re-load af systemet. Ved undersøgelse af drivere får jeg at vide at det er de sidste nye.

                          Til oplysning kan siges at det drejer sig om en ACER labtop Aspire 9410Z

                          Mvh. PET55


                          pet55
                          Abonnent

                            Hej Christian Bugge.

                            Programmet hedder “StudioLine PhotoClassic” og er et H&MSofware produkt som har kørt før.

                            Programmet installerer fint, men ved opstart kommer en tavle med den beskrevne tekst.

                            Mvh. PET55

                             


                            pet55
                            Abonnent

                              For mig ser det ud som om din skærm er gået i 3D mode, prøv at se efter.

                              PET55


                              pet55
                              Abonnent

                                Jeg ser at “Komputer” annoncerer med en Miracast TV adapter incl. nogle numre af bladet, Men er det muligt at købe omtalte adapter når man i forvejen er abonnent på bladet.

                                Mvh. PET55