Forum-svar oprettet


peter ring-a7a3aa3e80
Registreret bruger

    Jeg har det sidste årstid brugt på en ny metode, og jeg oplever nu færre opkald fra påstået “Microsoft”. Jeg siger: “Oh, how interesting. You are a criminal crook, and I wish you a very bad day and a soon and horrible painful death with rebirth as an ant!”

    Det medførte hver gang, at han afslutter samtalen selv, for det er noget af det værste man kan ønske for en inder.


    peter ring-a7a3aa3e80
    Registreret bruger

      Jeg har samme problem med Advanced System Care 11 Free, og Microsoft er opmærksom på, at der er noget helt galt også med andre konfigurationer, se fx https://www.theinquirer.net/inquirer/news/3032122/microsofts-windows-10-april-update-is-borking-machines-with-intel-ssds.


      peter ring-a7a3aa3e80
      Registreret bruger

        Jeg har haft samme problem med begge mine pc’er. Heldigvis havde jeg lavet en USB-nøgle som beskrevet i Komputer for alle. Jeg satte den i og efter nogle eksperimenter nåede jeg frem til at jeg (på mine pc’er) lige efter, at jeg havde tændt pc’en, skulle trykke F8, hvorefter jeg kom ind i en menu. Her skulle jeg vælge Avancerede indstillinger og derpå tilbagerulning til den gamle version af Windows 10, version 1709. Og så gælder det om, at den ikke opdaterer igen før Microsoft har løst dette katastrofale problem, som de burde være klar over!


        peter ring-a7a3aa3e80
        Registreret bruger

          Det virkede desværre ikke. 🙂 Efter genstarten kom den samme startside som før frem.

          Hvor gemmer Chrome sine startoplysninger? Jeg har søgt i registreringsdatabasen, men det ser ikke ud til at være der.

          Med venlig hilsen
          Peter Ring


          peter ring-a7a3aa3e80
          Registreret bruger

            Jeg har været hele det manuelle forløb igennem, også registreringen af dll’erne, men nogle af dem (jeg har en liste) kunne ikke registreres.

            Der har endnu ikke været noget forsøg på opdatering siden da, så jeg ved endnu ikke, om det hjalp.


            peter ring-a7a3aa3e80
            Registreret bruger

              Hej Christian

              Så ser det endelig ud til at være lykkedes. Forløbig har pc’en opdateret Windows 3 gange uden problemer, herunder en opdatering, hvor den hvilede meget længe ved 12%, og som dermed ligner den opdatering, der blev ved med at mislykkes.

              Tak for din meget engagerede indsats uden hvilken jeg næppe var kommet igennem. 🙂

              Med venlig hilsen

              Peter Ring


              peter ring-a7a3aa3e80
              Registreret bruger

                Det lød rigtig godt, men da jeg på cmd.exe indtastede den første kode fik jeg en fejlmeddelelse.

                Det viste sig, at jeg skulle starte cmd.exe som Administrator.


                peter ring-a7a3aa3e80
                Registreret bruger

                  Problemet er desværre stadig ikke løst!

                  Efter en vellykket nedlukning og opstart var den gal igen i går, da jeg slukkede pc’en, og det var nøjagtig det samme langtrukne forløb under opstarten her til morgen, som igen tog ca. 20 minutter!

                  Kan det tænkes, at det vil hjælpe at opgradere til Windows 8.1?


                  peter ring-a7a3aa3e80
                  Registreret bruger

                    Problemet var ikke løst alligevel!

                    Da jeg slukkede pc’en i går var den gal igen, og det var nøjagtig det samme langtrukne forløb under opstarten her til morgen, som tog ca. 20 minutter! 🙂


                    peter ring-a7a3aa3e80
                    Registreret bruger

                      Det ser ud til at løse problemet. Jeg prøvede først “Windows Update” metoden, men fejlen var der stadig under den efterfølgende nedlukning og opstart. Derefter prøvede jeg “Background Intelligent Transfer Service” metoden, og her kom der en “Windows Update fejl 0x8007000D(2003-11-01-T-12-55-56)   Løst”.

                      Siden jeg nedlukket og startet pc’en  to gange, og det forløb normalt = hurtigt, men der har ikke været nogen færgiggørelse af opdateringsprocessen, så har den opdateret Windows, eller kommer fejlen måske igen, næste gang Windows opdateres?

                      Forløbig tak for hjælpen :). Jeg vender tilbage, hvis problemet kommer igen.


                      peter ring-a7a3aa3e80
                      Registreret bruger

                        Hej Henning.

                        Tak for rådet, som jeg selvfølgelig straks afprøvede. Det ser dog desværre ikke ud til at hjælpe, men måske skal det have lidt tid? Ang. Aero udseendet foretrækker jeg det klassiske design uden skygger på skriften.


                        peter ring-a7a3aa3e80
                        Registreret bruger

                          Jeg laver ofte PDF til Word professionelt, idet jeg oversætter manualer, som jeg ofte får som PDF-filer. Lad mig sige det straks: Jeg har endnu ikke set noget program, hverken gratis eller betalt, der laver et helt tilfredsstillende arbejde. Det bedste, jeg har fundet – og jeg har prøvet en del – er ABBYY FineReader 11, som koster 129€, og som også håndterer skanninger, men der findes en specialversion for kun PDF-håndtering, ABBYY PDF Transformer 3.0, til 65€. Begge kan prøves gratis i 2 uger. Hjemmeside: http://www.abbyyeu.com.