Forum-svar oprettet


sessan2
Abonnent

    Hej Klaus m.fl.
    Jeg har nu installeret OpenOffice.org, men jeg er helt lost. Jeg kan stadig ikke åbne mine breve m.m..
    Efter installeringen trykkede jeg på START, og herefter åbnede jeg programmet. Jeg skulle registrere mig med fornavn, efternavn og initialer, hvilket jeg gjorde. Herefter dukkede der et regneark frem!!??
    Men jeg kunne stadig ikke åbne mine breve m.m..
    Jeg klikkede så på OpenOffice-programmet fra Start-menuen igen, og nu blev jeg spurgt, om jeg ville oprette en ny database, eller åbne en eksisterende databasefil, eller forbinde til eksisterende database, og herefter, om jeg ville registrere databasen i OpenOffice.org. eller åbne den i eksisterende.
    Skal jeg være helt ærlig, så aner jeg ikke, hvad jeg foretager mig.
    Jeg forsøgte at finde programmet på KFA CD 12/2010, men det kunne jeg ikke, for så ville jeg have installeret den fra jeres CD. Jeg kan ikke gennemskue, hvor programmet ligger (hedder) på DC’en.
    Kan jeg få hjælp?


    sessan2
    Abonnent

      Her er svar fra mig selv til mit eget spørgsmål: 2 dage efter, kom MSE-ikonet automatisk tilbage på processlinjen.
      Den lille firkant med stikket viser nu: Fuldt opladet (100%).
      Det må vel så være det!


      sessan2
      Abonnent

        Til Jan Larsen! (ref. dit svar af 26. FEB 2011, kl. 22:50)
        Min PC er en Acer Aspire 7552 serien, med Windows 7.
        Det gør mig ikke noget, at trådløs-knappen lyser konstant. Jeg er blot bange for, at alt, hvad jeg foretager mig på PC’en, bringes ud i det trådløse rum, men det sker måske ikke, når jeg ikke er forbundet til en router, men kun til fastnettet, selvom trådløs-knappen lyser?


        sessan2
        Abonnent

          Jeg har fundet ud af det, og svarer derfor selv:
          Jeg sendte en mail til min egen mail-adresse og vedhæftede alle mine kontaktpersoner, som lå på den USB-nøgle, jeg havde overført dem til (inden jeg slukkede ned for min gamle XP PC).
          Herefter åbnede jeg hver eneste vedhæftede “kontaktperson”, og da den blev åbnet i Windows 7 via min indgåede mail, kunne man blot klikke på “Tilføj ny Kontaktperson”, som vistes nederst i den åbnede rude.
          Man kunne måske markere dem alle, og så overføre til “Tilføj …”, men det prøvede jeg ikke, og ved derfor ikke, om det er muligt. 


          sessan2
          Abonnent

            Hej Jan Larsen.
            Tak for svar. Det var lidt frustrerende, at jeg ikke kunne finde Filer, Rediger m.v.. Jeg havde flere gange åbnet den blå dropdown, som du omtaler, og kunne stadig ikke finde de menuer, I bruger som vejledning i bladet. Men jeg kan godt se nu, at der skal springes flere led over i bladet, men jeg var for usikker til at foretage mig noget, da I altid giver nogle fyldestgørende og brugbare vejledninger.
            Faktisk troede jeg, at det var fra den gamle PC, man kunne overføre sine Outlook-mails, men det er det åbenbart ikke – eller hvad??? Hvordan gør jeg så det?


            sessan2
            Abonnent

              Hej Tao!
              Tak for dit svar, der var helt perfekt – det lykkedes!


              sessan2
              Abonnent

                Tak for svar! Ja, jeg har styret min utålmodighed og opdaget, at problemet går over af sig selv efter ganske kort tid. Da jeg startede op i dag, var ikonet grønt med hvidt flueben = OK.
                Men min genvejstast på skrivebordet er forsvundet!? Det betyder dog ikke noget, da der er det lille ikon på processlinien.
                Som foreslået af dig, har jeg – efter installation af MSE – også installeret Malwarebytes’ Anti-Malware – og det gik fint.


                sessan2
                Abonnent

                  Her er det vedhæftede skærmdump.