Forum-svar oprettet


birgit kastrup
Registreret bruger

    Hej Henrik Clausen,

    Desværre kunne I ikke hjælpe mig med mit problem.

    Men heldigvis har jeg fået hjælp af Microsoft support, så nu er jeg oppe at køre igen.

    Med venlig hilsen

    Birgit Kastrup

     


    birgit kastrup
    Registreret bruger

      Det lokalt installerede Outlook er forsvundet. Outlook er der, men jeg får beskeden: “Der er ikke adgang til Outlook datafiler”. Både indgående og udgående mails, kontaktpersoner er væk.

      Så vidt jeg har fundet ud af, ligger .pst filerne i: Filhåndtering/Dokumenter/Symantec/Outlook-filer/ [email protected]   med datoen 21.05.2020 kl. 23,30  1.596.641 kb.

      Men der ligger også følgende fil under Filhåndtering/Dokumenter/Outlook-filer: Outlook-datafil –  SupportProfile_1.pst af 24.05.2020 265 kb. Denne fil ligger hvis jeg åbner outlook.

      Spørgsmålet er hvordan jeg får den installeret på sin plads igen, så mit outlook virker igen.

      Håber I kan hjælpe.

       

      Vedhæftede filer:
      1. Outlook-datafil.docx

      birgit kastrup
      Registreret bruger

        Hej Komputer og Finn  Vilstrup,

        Siden jeg fik Finn Vilstrups svar om en løsning på mit problem, som jeg frygtede var lidt for kompliceret at udføre for mig, har jeg forsøgt utallige løsninger, både på google og andre steder. I den forbindelse, på grund af alle dem, som havde samme problem, gik det op for mig, at det er et problem med den trådløse Logitech mus. Jeg fandt i en logbog i “brugerdefinerede visninger/administrative hændelser” at PC’en siden 30.09.2016 har haft over 2.000 fejl og advarsler. I min nød slukkede jeg PC’en, tog batteriet ud af musen, og usb’en til den trådløse mus. Tændte PC’en igen uden mus ug usb. Stadig fejl. Slukkede igen. Satte usb’en i og lod musen være på off, medens jeg igen tændte for PC’en. Pludselig ingen fejl. Satte musen på on, stadig ingen fejl. Dette skete igår. Foreløbig kører PC’en uden fejl, hvilket jeg håber den bliver ved med.

        Det er min mands PC, og han kom i tanke om at han havde skiftet batteriet på musen engang her i eftersommeren, men han gjorde det med PC’en tændt, hvilket måske har fremkaldt fejlen. Jeg håber min udgang  – forhåbentlig – på problemet, kan hjælpe andre som har gjort noget lignende.

        Med venlig hilsen

        Birgit Kastrup


        birgit kastrup
        Registreret bruger

          Hej Finn  Vilstrup

          Tak for dit hurtige svar. Desværre er jeg ikke så IT-kyndig, at jeg tør gå igang med at gøre som du beskriver, men jeg har udskrevet dit råd, så det kan følges hvis det bliver tvingende nødvendigt.

          Med venlig hilsen

          Birgit Kastrup


          birgit kastrup
          Registreret bruger

            Hej tak for jeres svar. Inden jeres indlæg kom, havde jeg fået fundet Google toolbar og menulinien frem, som jeg gerne vil have på Windows Life Mail. Jeg fandt ud af det ved at søge efter det på Google og fandt brugbare oplysninger hos Microsoft “tilpas værktøjslinier”.

            Mht.zoomstørrelse på skærmen er løsningen ikke iorden endnu, men det er muligvis en funktion den har, som er ret irriterende. Det er min mand, som har fået PC’en, og han trykker måske på nogle forkerte knapper. Pga sommerferie, varme m.m. har jeg ikke haft tid til at sidde med den i fred og ro og finde ud af de forskellige funktioner. Den er desværre ikke så nem som Windows mail, som jeg har på min PC. Jeg har hentet en “Vejledning til Windows Live Mail” og håber via den at få flere ting på plads. Den er ikke så god som de “skoler”, som Komputer udgiver. Så vidt jeg har kunnet se er det ikke en vejledning Komputer har haft i bladet.

            MVH

            Birgit


            birgit kastrup
            Registreret bruger

              Hej Komputer. Undskyld mit sene svar, men jeg havde sendt min PC  til en god ven inden I nåede at svare mig, medens jeg selv tog til Rom. Han hentede de mistede ting hjem fra min backup, så for ikke at ødelægge hans indsats, har jeg ikke forsøgt med jeres forslag denne gang. Så jeg ved ikke om det ville have hjulpet. Jeg var bare helt frustreret. Jeg ved ikke om det er fordi jeg bruger Microsoft Essential Security at der er sluppet noget ind. Jeg overvejer at udskifte  det med Avast, som I jo nu anbefaler. Håber jeg slipper godt fra det.

              Med venlig hilsen

              Birgit Kastrup


              birgit kastrup
              Registreret bruger

                Hej Jan

                Af en eller anden underlig grund har mit problem med lyden løst sig. Jeg har ikke gjort noget, men igår da jeg åbnede min PC startede den op med lyd og det ser ud til at den virker som den skal. Jeg har haft eksterne højttalere på, men dem havde jeg taget fra. Efterfølgende har jeg ryddet ting ud på den, og den er også blevet hurtigere, uden jeg kender årsagen.

                Tak for din support. Det er dejligt at vide at hvis det går helt galt, er der måske nogen som kan hjælpe. Jeg håber nu jeg kan have glæde af den lidt fremover, før den skal på pension.

                Med venlig hilsen

                Birgit


                birgit kastrup
                Registreret bruger

                  Hej Jan

                  Tak for dit hurtige svar. Jeg håber alligevel en eller anden har en god løsning. Ellers må jeg bare køre videre uden lyd eller med ekstern lyd og hele tiden sørge for kopiering el. backup af det tilbageværende på PC’en.

                  Med venlig hilsen

                  Birgit