Forum-svar oprettet
Hej Asger
Det skyldes sandsynligvis dårlige data i cache-lageret til app’en. Og det kan løses:
- Gå ind i Indstillinger og vælg Apps
- Rul ned til Google Play Butik og vælg den
- Tryk på knappen Gennemtving Stop for at sikre, at appen er lukket.
- Kun for nyere Android-udgaver: Tryk på punktet Lagring
- Her er to knapper. Tryk på knappen Ryd cache
- Prøv så at starte Google Play Butik igen.
Hvis den stadig bryder ned, prøver du den anden knap (Ryd data) også.
Lad os gerne høre, hvordan det går.
Hej Anne
Canon har en vejledning (på engelsk – men velillustreret og nemt at forstå) til problemet her:
http://www.canon.ca/support_images/KB_Images/PIXMA_MP560/router_network_change_MP990_MP640_MP560.pdf
Det burde løse problemet.
Hej
Nu bruger jeg ikke selv Google Photos, men jeg fandt en kort vejledning til det. Den siger:
- Gå til drive.google.com på din computer.
- Klik på Indstillinger og dernæst Opret en Google Photos-mappe.
- Find og åbn mappen Google Fotos på Mit drev.
- Vælg den mappe, du vil downloade.
- Klik på Mere og dernæst Vælg alle og dernæst Download.
Mon ikke det løser opgaven?
At brænde dem til DVD er en særskilt opgave, medmindre din DVD er sat op til direkte skrivning. Det kan vi tage i en ny sag, hvis det bliver nødvendigt.
Hej Grethe
Det er en besværlig sag at komme helt til bunds i, for der er ingen grænse for, hvad programmer kan finde på at lægge på D:-drevet, når de installerer sig. Og som du har erfaret, har man ikke umiddelbart adgang til at fjerne ting fra det drev. At du har skaffet 2 GB plads ved at afinstallere programmer er en god begyndelse. Problemet er så, at hvis man bare sletter filer, kan programmer holde op med at fungere, som de skal. Så direkte oprydning er ikke risikofrit.
For at rydde mere op, kan du slå Systembeskyttelse fra. HP har en god artikel (på engelsk) om det her:
https://support.hp.com/us-en/document/c03736755
Den korte version af artiklen lyder:
- Højreklik på D-drevet og vælg Egenskaber.
- Find frem til Systembeskyttelse og slå det fra.
- Fjern filer, der med sikkerhed er overflødige. Undgå at fjerne systemfiler.
- Slå Systembeskyttelse til igen.
En mulig kilde til problemet kan være et backup-program, der skriver til D:-drevet.
Ja, du kan købe et domænenavn og sætte det op til at pege til din side. Det er en standard mulighed for udbydere af webhoteller – men når du har en side allerede, er det kun domænenavnet, du har brug for, ikke et webhotel.
Af principielle grunde vil jeg ikke anbefale en bestemt udbyder, men der er adskillige gode, danske firmaer:
Når du har købt og aktiveret et domæne, skal du bruge udbyderens indstillinger til at aktivere en viderestilling til din Google-side. Hvordan det konkret gøres hos den enkelte udbyder er dog et trin længere, end vi kan hjælpe med.
Hej Mogens
Problemet i Chrome har sandsynligvis forbindelse til grafikkortet. De fleste forbinder mest grafikkort med spil, men browserne bruger faktisk også computerens grafikkort på avancerede måder for at være hurtige nok.
Hvis det er grafikkortet, skal du slå hardware acceleration fra. Det gør du et stykke nede i Chrome-indstillingerne (du skal aktivere ‘Avanceret’ for at se det punkt). Chrome skal genstartes for at aktivere den nye indstilling.
Spørgsmålet er så, om problemet er så alvorligt, at du ikke kan se Indstillinger. Hvis det er tilfældet, skal du starte Chrome fra Windows’ søgefelt med denne kommando:
chrome.exe –disable-gpu
Og angående Edge-browseren: Den er en fast del af Windows 10, men både Internet Explorer, Chrome, Firefox og Opera kan også bruges.
Chrome er nok den, der generelt fungerer bedst og hurtigst. Selv bruger jeg mest Firefox, på grund af de mange gode udvidelser til den.
Vedhæftede filer:
Tak for tilbagemeldingen. Og ja, det her er i den tunge ende. Det kan vi ikke ændre på.
Det er forskelligt fra spil til spil, desværre.Men hvis du skifter Steam-biblioteket til Listevisning, kan du se på skyikonet, om spil bliver gemt i Steam Cloud. Se skærmskud:
Ældre spil konverteret til Steam vil i nogen tilfælde kun gemme på PC’en (de spil har ingen sky-ikon), og så skal de gemte spil hentes derfra. Det må undersøges fra spil til spil. I kan eventuelt bruge GameSave Manager til at finde og kopiere dem:
http://www.gamesave-manager.com/
De andre spil / programmer skal installeres igen fra bunden (manuelt) på den nye PC. Der kan ikke siges noget generelt om, hvordan man kopierer de gemte spil. Men prøv GameSave Manager til det.
Vedhæftede filer:
Hej
Som regel kan det ikke lade sig gøre at kopiere programmer fra en ældre PC til en ny. Men Steam er anderledes:
Der skal han blot installere Steam på den nye PC og logge ind. Så kan han hente alle de spil, han har købt. Gemte spil, der er lagt i Steam Cloud, vil også blive overført automatisk. Det kan også lade sige gøre at kopiere Steam-spillene manuelt, men det er normalt ikke besværet værd.
Ting i Diverse? Er det dokumenter? Der er det nemmeste at kopiere det hele til en USB-nøgle eller en ekstern harddisk, og så lægge det ind på den nye PC. En anden mulighed er at have begge PC’er kørende samtidig, og så dele mappen via det lokale netværk. Så kan I kopiere det hele fra den gamle til den nye i én, direkte operation. Det er særlig praktisk, hvis der er for meget til at det kan ligge på en USB-nøgle.
Hej
Rent bortset fra den tekniske nysgerrighed vil jeg lige vende tilbage til det oprindelige spørgsmål.
Cat-5 er egentlig er nok til typiske hjemlige formål som streaming video og tilsvarende. For at være på den sikre side, og få maksimal ydelse ved f.eks. filflytninger, anbefaler jeg Cat-5e. Mere er bestemt ikke nødvendigt. Og: Almindelige netværkskabler vil typisk overholde Cat-5e, uanset om det er trykt på dem eller ej.
Båndbredde og frekvenser er interessante overvejelser, men kan blive ret eksotiske. De angivne MHz-tal siger f.eks. ikke i sig selv særlig meget om, hvor hurtig og stabil dataoverførslen er.
Hej ILJ
Kaj-Emil har egentlig svaret – BitDefender burde sætte det rigtigt op selv, men det er godt at bekræfte.
Lad mig lige høre, om problemet er løst..?
Strømforsyningen er gået? Det er ikke godt…
Nu angiver du ikke modellen på optageren, det gør det svært at sige noget konkret. Min umiddelbare tanke ville være at skrue harddisken ud af optageren og bruge noget passende elektronik til at forbinde den til din computer. Men det er ikke nemt i sig selv, og dertil kommer, at den slags enheder ofte optager i et format, man ikke lige kan overføre og bruge.
Lidt flere oplysninger kunne hjælpe.
Hej
Det er lige på kanten af, hvad vi kan hjælpe med, for problemet ligger jo i afspilleren, ikke i PC/Windows. Men et par ting:
1) Hvis du kan finde afspillerens IP-adresse, kan du indtaste den i browseren og se, om det fungerer.
2) Marantz har en app til at styre sine netværksenheder, den kunne bringe dig fremad:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dmholdings.marantzremoteapp&hl=en
Men hvis afspilleren bare er bygget til at gå ud fra at skærmen skal være tændt, er der ikke meget at stille op.
Hej
Det kan skyldes et par forskellige ting. Prøv først at indtaste \\diskstation i Stifinder. Det har løst problemet for andre.
Det er dog mere sandsynligt, at problemet ligger i den nyeste version 3.11 af Windows’ netværksprotokol SMB. I den situation skal du slå den fra, så vil Windows falde tilbage til den foregående version, der fungere. Microsoft har skrevet om det her:
Det er lidt teknisk – men når du har en Synology, går jeg ud fra at det ikke skræmmer. Jeg er interesseret i at høre, om du får problemet løst.