Forum-svar oprettet


mogenslj
Abonnent

    Hej, Christian!

    Efter at jeg sendte min forrige besked, har jeg læst dit seneste svar og er derved en del beroliget. Dog kan jeg godt fristes til at aflyse mit Chili-abonnement, når jeg ser de priser, du oplyser mig om. Så hvis du har en ny holdning efter mit forrige indlæg, vil jeg vente på dit svar og så træde i aktion.

    Med venlig hilsen

    Mogens L. Jønson


    mogenslj
    Abonnent

      Hej, Christian!

      Det er foruroligende, at du slet ikke kan finde dem. Dog kan jeg se, at du har søgt på et forkert navn. De hedder Chili Security Aps og har adressen: Vindegade 72-74, 5000 Odense C. Cvr. 35841865. Kan du heller ikke finde deres web-adresse? Det er: http://www.chilisecurity.dk.

      Under alle omstændigheder bekymrede det mig fra starten, at de aldrig var blevet nævnt i Komputer for Alle. Efter mit indlæg i Forum er jeg blevet ringet op, og via fjernkontrol blev der installeret Chili Internet Security, Chili Security Fjernsupport og Chili Security Safepay. Den sidste anbefaler de mig at bruge bl.a. når jeg går på netbank af sikkerhedsmæssige årsager. Det har jeg dog ikke gjort endnu.

      Hvis jeg nu spærrer min konto, hvordan kan jeg så i samme forbindelse komme af med de installerede programmer fuldstændigt? Er der ikke en risiko for, at jeg stadig vil blive overvåget?

      Vil du prøve at tjekke Chili Security igen, før jeg blokerer min betaling?

      Med venlig hilsen

      Mogens L. Jønson


      mogenslj
      Abonnent

        Jeg brugte forslag 2. I “Konti” så jeg at synkronisreing var slået fra. Det ændrede jeg, og derefter virkede det.

        Tak for hjælpen!

         

        Med venlig hilsen

        Mogenslj 


        mogenslj
        Abonnent

          Hej, Christian!

          Er Windows Phone virkelig så ny, så der mangler beskyttelse?

          Jeg har altid som en gylden regel brugt vanen med, som det første, at installere en antivirus; men det er måske yt? Jeg vil være meget nervøs over at gå på nettet uden det.

          Jeg synes, jeg kan huske, at jeg i et nummer af Komputer For Alle læste, at Avast ikke kunne bruges i Windows Phone, men AVG kunne. Så må vi vel bare vente og se, om der snart kommer noget, vi kan bruge.


          mogenslj
          Abonnent

            Hej, H. Graves!

            Nej, der fulgte ingen cd med SSD-drevet.

            Jeg har fået et tips om at bruge et program, der hedder AOMEI Partition Assistant.

            Det virkede, og nu kører mit Windows 8.1 på den nye SSD.

            Tak for dit indlæg!

             

            M.v.h. og god jul

            Mogens L. Jønson


            mogenslj
            Abonnent

              Hej, Christian!

              Så har jeg modtaget og isat det nye bundkort! Det løste problemet. Nu kan jeg registrere al min RAM, og hastigheden på pc’en et steget betydeligt.

              Så tak for dit gode råd og hav en glædelig jul!

               

              M.v.h. Mogens L. Jønson


              mogenslj
              Abonnent

                Hej, alle!

                Hurra!! Så lykkedes det!!

                Jeg gik ind i AOMEI partition assistant igen, fordi jeg ville forsøge endnu engang at kopiere en partition. Denne gang gjorde jeg den undtagelse, at jeg forstørrede partitionen på destinationsdisken (SSD’en) til det maximale – 120 GB. Indtil da, havde jeg blot accepteret samme størrelse som den partition, der skulle klones.

                Kan dette være fordi den defekte sektor fylder så meget, at den ikke kunne være på SSD’en i samme størrelse? Der er nok flere mulige svar, så jeg behøver ikke få et. Det vigtigste er, at opgaven lykkedes.

                Når jeg nu starter fra SSD’en er opstartstiden mere end halveret. Jeg er vanvittigt glad for det, og jeg vil sige tak for hjælpen til alle jer, der har været opmærksomme på mit problem.

                 

                M.v.h. Mogens


                mogenslj
                Abonnent

                  Hej, Seniorproppen!

                  Nu har jeg flere gange forsøgt at gå frem efter dine henvisninger fra og med pkt. 2.

                  CHKDSK siger: Ingen fejl fundet!

                  AOMEI Partition Assistant viser en oversigt med grønne prikker. Dog er der én rød prik. Jeg går ud fra, at dette måske er skavanken. I AOMEI har jeg prøvet at køre punkt 1 under CHKDSK, som hedder: Check partition and fix errors…..

                  Den finder heller ingen fejl; men når jeg igen forsøger kloning, får jeg den sædvanlige meddelelse med “Information code: 33”.

                  Artiklen i blad nr. 7/14, som du henviser til, bruger et andet kloningsprogram: DriveClone. Mener du, jeg skal prøve dette?

                  M.v.h. Mogens


                  mogenslj
                  Abonnent

                    Til Seniorproppen!

                    Så har jeg installeret og kørt “AOMEI Partition Assistant”!

                    Processen endte med denne meddelelse: “The operation abort! Information code: 33.

                    Discription: Failed to reed sector (with bad sector).

                    AOMEI anbefalede at køre “chkdsk”, hvad jeg gjorde fra AOMEI. Resultatet var dette:

                    Detected orphaned file PCSpeedUp.s3db-journal (15553), should be recovered into directory file 191803.

                     

                    The master file table’s (MFT) BITMAP attribute is incorrect.

                    The Volume Bitmap is incorrect.

                    Windows has checked the file system and found problems.

                    Please run chkdsk /scan to find the problems and queue them for repair.

                    Kan jeg køre CHKDSK/scan fra AOMEI? Eller skal jeg evt. køre en defragmentering?

                    M.v.h. Mogens


                    mogenslj
                    Abonnent

                      Hej!

                      Jeg lover at give besked, når jeg er kommet lidt længere i processen.

                       

                      M.v.h. Mogens


                      mogenslj
                      Abonnent

                        Til Seniorproppen!

                        Som beskrevet i mit første opslag, så er forløbet følgende:

                        Jeg havde Windows Vista installeret og købte opgradering til Windows 7 og derefter opgradering til Windows 8. Jeg besidder DVD til både Vista og “7”, men Windows 8 blev opgraderet direkte fra internettet. Dette betyder, at jeg ikke længere har nøgler til de to første, men til Windows 8 har jeg.

                        Tobias sagde, at jeg skulle starte fra bunden og først installere Windows Vista. Problemet er så den manglende nøgle.

                        Jeg vil gå på jagt efter nogle andre kloningsprogrammer og vil vende tilbage, når jeg har et resultat.

                         

                        M.v.h. Mogens


                        mogenslj
                        Abonnent

                          Seniorproppen!

                          Jeg har nu blandt meget andet kørt CHKDSK for at finde evt. fejl på min SATA-disk. Den registrerer ingen fejl!

                          Der kan vel ikke være problemer med at installere en helt ny version af Windows 8 på min nye SSD-disk. Jeg har ingen ide om at installere det på den gamle SATA.

                          Jeg kvier mig blot ved at skulle betale 900 kr. for at klare mit problem, hvis der findes en metode til at anvende den bestående installation på SSD’en

                          Jeg har ikke kørt nogen Key Finder, for jeg HAR min helt legale produktnøgle til Windows 8; men den kan jeg iflg. Tobias fra Microsoft ikke bruge til en ny installation.

                          Har jeg virkelig kun den mulighed at betale 900 kr. og installere en ny Windows?

                           

                          M.v.h. Mogens L. Jønson


                          mogenslj
                          Abonnent

                            Tak for dit forslag! Det bekræfter jo min egen teori. Bundkortet er købt i 2008 for 318,- kr., så det er da ikke blevet dyrere.

                            Jeg vil overveje at udskifte det.

                            Med venlig hilsen

                            Mogens L. Jønson


                            mogenslj
                            Abonnent

                              Jeg har nu kørt Hukommelsesdiagnosticering. Ingen fejl fundet!

                              Inden da havde jeg forsøgt at starte pc’en med det nye RAM-modul i DIMM-0. Det er der heller ingen problemer med. Så min egen teori er, at der må være noget galt med min DIMM-1. Er det bundkortet, der skal udskiftes, eller er det evt. en aktivering af DIMM-1, der mangler?


                              mogenslj
                              Abonnent

                                Hej!

                                Efter mit tidligere spørgsmål har jeg købt og monteret en ny SSD på 120 GB. Derefter installerede jeg – inspireret af et indlæg i dette forum – Drive Image XML for at klone Windows 8.1 til den nye SSD.

                                Efter adskillige forsøg er det ikke lykkedes. Efter at processen har kørt i nogle minutter, kommer der denne besked: Read Error: Datafejl (cyklisk redundanstjek) Info: Partition Copy Error   Address: 004E66A9.

                                Jeg har forsøgt både at klone til den nye SSD og til en ældre ATA. Resultatet er det samme.

                                Jeg har talt med en supporter fra Microsoft, som anbefaler mig at installere Windows fra bunden af. Problemet er, at jeg så skal købe en helt ny Windows 8.1 til ca. 900 kr. Min nuværende har jeg købt opdatering til via Windows Vista -> Windows 7 -> Windows 8. Så jeg skal begynde helt forfra, og jeg kan ikke finde koden til Windows Vista.

                                Er der nogen, der har et godt råd?