Forum-svar oprettet


signesfar
Abonnent

    Om igen!

    Den første løsning virkede kun, til jeg startede computeren igen

    Så gik jeg ind på “Everything”s hjemmeside og fandt ud af, at der er mange forskellige versioner af programmet til download, bl.a. en fuld version til 64-bit. Den har jeg installeret, og den virker, som den skal.

    Jeg havde hentet programmet på jeres hjemmeside. Det er en 86-Setup version, som åbenbart ikke fungerer optimalt til 64-bit.

     


    signesfar
    Abonnent

      Mange tak for dit svar.

      Jeg prøvede det hele, men uden succes.

      Til sidst gik jeg ind på det åbnede program og klikkede på “Tools” og derefter “Options”. Der valgte jeg “Restore Options” og gemte indstillingen; herefter fungerede programmet som ønsket.

      Jeg kan ikke forstå, hvad der ligger bag problemet. Jeg har ikke rettet på de indstillinger før, så der må være en anden grund. Nu er sagen i hvert fald løst.


      signesfar
      Abonnent

        Igen en gang tak for gode svar!


        signesfar
        Abonnent

          Jeg har netop skiftet password til Facebook, sikret logon med totrinsbekræftelse og logget på igen. Nu kan jeg så se, at jeg er logget på et sted 126 km fra, hvor jeg bor. Det er et sted, der også i mange tidligere tilfælde har været angivet.

          1. Kan det være så uhyggeligt, at en hacker er kommet så langt ind i min computer, at alt ligger tilgængeligt?

          2. Eller er det bare sådan, at Facebook bruger tilslutningssteder, alt efter hvor det er mest praktisk?

          Derefter loggede jeg ind på min tablet, nu med totrinsbekræftelse, og kom til min Facebook-konto.

          Jeg gjorde det samme på min telefon, altså også med totrinsbekræftelse. Begge gange blev jeg logget ind det samme sted som min computer, langt fra, hvor jeg bor.

          Kan jeg nu være sikker på, at det er Facebooks login-steder, der er uventede? Ingen kan vel få fat i de bekræftelseskoder, jeg får tilsendt på telefonen?


          signesfar
          Abonnent

            Tak for svaret.

            Jeg vil gerne lidt dybere ind i sagen, for det er tilsyneladende et generelt problem, som jeg har mødt før.

            Når jeg vil slette en fil, er første besked som på vedhæftede skærmskud. Når jeg så vælger ”Fortsæt”, kan den næste besked være: Du skal have tilladelse fra SYSTEM for at foretage ændringer i filen. Nogle gange er det trustedinstaller, der skal give(s) tilladelse.

            Når jeg højreklikker på filen og går til sikkerhed, kommer både SYSTEM, administratorer og trustedinstaller frem i ruden, men afkrydsningsfelterne er grå og altså utilgængelige.

            Endelig kan jeg under sikkerhed læse, at filen er delt med ”ALLE PROGRAMPAKKER;ALLE BEGR…” – det sidste ord kan jeg ikke få frem.

            Kan jeg komme til at give de nødvendige tilladelser?

            Hvis jeg nu ender med at lade filerne ligge, er det så ikke den slags, der efterhånden kommer til at fylde for meget og genere computerens performance?

            Vedhæftede filer:

            signesfar
            Abonnent

              Det lykkedes at installere Bitdefender uden problemer.

              Først afinstallerede jeg Avast. Efter birger s’ indlæg afinstallerede jeg også Malwarebytes. Da Bitdefender var på plads, installerede jeg Malwarebytes igen.

              Men jeg kan ikke komme af med den sidste rest af Avast – se skærmskud. Hvordan gør jeg det?

              Vedhæftede filer:

              signesfar
              Abonnent

                Enig!


                signesfar
                Abonnent

                  Nu har jeg prøvet at scanne og fik følgende svar:

                  “Windows Resource Protection found corrupt files and successfully repaired them.

                  For online repairs, details are included in the CBS log file located at

                  windir\Logs\CBS\CBS.log. For example C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log.

                  For offline repairs, details are included in the log file provided by the /OFFLOGFILE flag.

                  PS C:\WINDOWS\system32>”

                  Der er to meget lange logfiler, som jeg ikke rigtig kan bruge til noget, for jeg ved ikke, hvad jeg skal se efter.

                  Problemet er uløst, men mine printfunktioner fungerer, så du skal ikke bruge mere tid på det – medmindre du har en interesse i det. Så vil jeg gerne sende dig logfilerne.


                  signesfar
                  Abonnent

                    Desværre heller ikke. Betegnelsen “Kopi 1” står kun i printmenuen ved dokumenter, man vil printe ud. Det står ved alle typer dokumenter, så det kan ikke være en fejl i f.eks. Word. “Everything” kan ikke finde “Canon MG5100 series Printer (kopi 1)”. Jeg begynder at tro, at det er en rest fra en installering, fordi jeg har været nødt til at installere printeren flere gange. “Kopi 2, 3 … osv.” kunne slettes.

                    Jeg har v.h.a. “Everything” fundet de to nedenstående filer. Kan de betyde noget? Kan jeg slette dem?

                    C:\Users\Karsten\AppData\Local\Packages\Microsoft.Windows.Cortana_cw5n1h2txyewy\LocalState\AppIconCache\100\{6D809377-6AF0-444B-8957-A3773F02200E}_CanonBJ_IJPrinter_Canon MG5100 series_readme_Danish_txt

                    C:\Users\Karsten\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Recent\{6D809377-6AF0-444B-8957-A3773F02200E}_CanonBJ_IJPrinter_Canon MG5100 series_readme_Danish_txt.lnk


                    signesfar
                    Abonnent

                      OK. Ingen problemer; jeg bruger godt nok Avast, for jeg kan ikke installere Bitdefender.

                      Tak for din interesse og held og lykke med dine opgaver.


                      signesfar
                      Abonnent

                        Tak for svaret. Jeg har brugt både Malwarebytes og Adwcleaner.

                        Jeg regner med at sove roligt nu.

                        PS: Er du interesseret i at få videresendt mailen?


                        signesfar
                        Abonnent

                          Tak for svaret – og endnu en gang tak for alle de værdifulde svar, jeg har fået gennem tiden. Det er en uvurderlig hjælp, I yder.


                          signesfar
                          Abonnent

                            Super! Tak for svar.


                            signesfar
                            Abonnent

                              Ja, det er meget mærkeligt. Canon’en er ikonet for printeren. Når jeg installerer den, kommer der ikke det normale Canon-ikon, men dette her i stedet. Printeren fungerer i øvrigt OK. Jeg tør dårligt fjerne ikonet, for jeg har haft stort besvær med at geninstallere printeren.

                              Det næste er et ikon repræsenterer et USB-stik. Jeg kan fjerne det, men det dukker op igen, når USB-stikket bliver sat i.

                              Det tredje ikon dækker over en bluetooth-forbindelse. Det har jeg fjernet.

                              Og “kopi 1” af printeren er der stadig i printmenuen til et dokument.


                              signesfar
                              Abonnent

                                Jeg er ikke helt med?