Forum-svar oprettet
Hej Hans
Prøv at holde Control knappen, der findes på tastaturet som CTRL, nede og scroll op med musehjulet. Scrolling er når du drejer musehjulet op eller ned for at komme op/ned på en side. Dette skulle zoome ind.
Alternativt skulle du kunne trykke på knappen Side (i Internet explorer), og vælge Tekststørrelse og derefter vælge en større tekststørrelse.
Hej Christian
Kommandoen var afprøvet på det tidpunkt, men blev stoppet af Windows selv ved 98,4% med en fejlkode.
Imidlertid har jeg kørt nogle vedligholdelsesprogrammer som CCleaner og Wise Care 365, som måske har ordnet problemet. dism kan nu gennemføre /restorehealth parameteren uden fejlkode.
Hej Lisbeth
Du kan roligt trykke på Fix Selected Issues, og derefter klikke Yes/Ja til at lave en sikkerhedskopi af registret først.
Derefter kan du rydde registret helt med CCleaner, og hvis du finder ud af at der er noget der ikke virker som før, kan du vha. sikkerhedskopien af registret, gendanne registret således at tingene virker igen som før du rensede. Det burde dog ikke blive aktuelt, da CCleaner er et godt program der sjældent rydder forkert.
Mvh
Jannik Davidsen
Professionsbachelor i IT
Hej Orla
Jeg vil anbefale at du opretter et seperat spørgsmål for at få løst dit problem, i stedet for at skrive dit problem i en andens spørgsmål.
Hej Gic
Jeg kan desværre ikke se noget billede vedhæftet, men ud fra hvad jeg læser, vil jeg gætte på at det er din bærbare computers navn på netværket og din bruger på denne computer.
Dvs. at hvis din bærbare hedder gic-pc og brugeren hedder gic (kan ses under instillinger => konti. genvej til indstillinger i Windows 10 er Windowstast + i), vil brugernavnet være gic-pc\gic for at fortælle Windows at det er på en anden computer du prøver at logge på med brugeren gic. Koden er den samme som du bruger til at logge på den bærbare (hvis du bruger en)
Hej Tao
I går prøvede jeg de ting der er nævnt i linket, og intet har desværre hjulpet.
Mvh
Jannik Davidsen
Hej Tao,
Ja, jeg har været Microsofts support hjemmeside igennem og ikke fundet noget svar. Jeg har geninstalleret driverne, både gennem Windows Enhedshåndtering, gennem MSI Controlcenter (mit bundkort er MSI), og gennem Creative (jeg har et seperat lydkort fra Creative installeret). Alt sammen hjalp lige lidt desværre.
Med venlig hilsen
Jannik Davidsen
Hej podaka
Jeg har oplevet samme problem flere gange, og det viste sig at være pga nogle vigtige filer var blevet beskadiget. Dog for at berolige dig indtil videre er det ikke altid dette der er problemet. Det kan skyldes en fejl i registreringsdatabasen som kan rettes med det udemærkede og gratis program CCleaner fra Piriform, som Komputer For Alle flere gange har bragt og omtalt i blade som et godt værktøj. Det kan hentes her: http://www.piriform.com/ccleaner/download hvorefter det blot skal installeres. Når det er installeret og du har åbnet det skal du klikke på Register og vælge Skan efter problemer. Lad skanningen køre færdig og tryk på Udbedre valgte problemer. CCleaner spørger nu om du vil oprette en kopi af registreringsdatabasen først og dette vil jeg stærkt anbefale bliver gjort. Når kopien er gemt et sted du vælger, trykker du på Udbedre alle valgte problemer. Tjek nu om startmenuen virker igen.
Hvis ikke er det lidt sværere at bare reparere, men ikke umuligt.
Hvis CCleaner ikke kan løse problemet (se ovenover), eller metoden ikke ønskes brugt, kan du køre en Kommandoprompt for at tjekke om systemfilerne er beskadigede. Tryk først på Windows knap + X og vælg ‘Kommandoprompt (Administrator)’ (det er vigtigt du vælger Administrator), og indtast sfc /scannow og tryk på Enter. Lad nu skanningen køre færdig og tjek efterfølgende om startmenuen virker.
Mvh
Jannik Davidsen
Hej
Jeg kender ikke den direkte årsag da der kan være flere, og oplysningerne i spørgsmålet er sparsomme.
Tjek først basale ting som Caps lock og num lock (Caps lock er placeret lige til venstre for knappen A).
Antaget at de basale ting er i orden og koden stadig er indtastet rigtigt, kan jeg foreslå en løsning, der dog ikke fikser problemet, blot omgår det. I Windows 10 kan man oprette en PIN kode til at logge på computeren i stedet for adgangskoden, hvilket stadig er sikkert og indbygget i Windows (det er derfor en Windows ‘løsning’ på problemet). Pin koden oprettes ved at gå ind Indstillinger (Genvejstast er Windows + I), gå ind under Konti, og vælg punktet Indstillinger for logon. Herinde er der mulighed for at oprette en pinkode til logon brug.
Mvh
Jannik Davidsen
Hej Finnmork
Jeg har også haft fejlen, dog var det da jeg opgraderede fra Vista til 7.
Jeg har kigget på nettet og ser at mange andre også oplever problemer med det, og deres løsninger går på:
1: Tryk på Start / Windows i nederste venstre hjørne
2: Søg efter Øget Tilgængelighed og åbn det.
3: Start Skærmtastatur
4: Tryk på Indstillinger (En lille knap to knapper til højre for højre pil)
5: Kryds af i ‘Slå det nummeriske tastatur til’ således at det er slået til, og prøv at se om det løser problemet.
Mvh
Jannik Davidsen
Hej KFA
Jeg har prøvet at være inde og aktivere Windows, men får blot en side om at Hvis Windows 10 ikke allerede er Aktiveret, er Aktiveringsfunktionen ikke tilgængelig. Derfor er mit Windows stadig ikke aktiveret og jeg håber I kan finde en løsning da jeg allerede flere gange har været i kontakt med MS og fået svaret at jeg kan kun køre med det gamle bundkort…
Mvh Jannik
Hej Jann1
Jeg har gode erfaringer med programmet Duplicate Cleaner som findes i både betalings- og gratisversionen. Forskellen er nogle mere specifikke søgekriterier i betalingsversionen så vidt jeg husker. Dog er den danske oversættelse desværre ikke fuldendt, men programmet fungerer fint stadig
Linket er her: http://www.digitalvolcano.co.uk/duplicatecleaner.html
Mvh Jannik
Hej Christian
Nu har jeg kørt en chkdsk på Windows drevet. Resultatet så jeg ikke da jeg ikke var til stede i rummet, men jeg har kun haft lignende problemer når jeg har haft stresset min harddisk, så noget tyder på at fejlen er rettet på en sær måde.
Mvh
Jannik
Skal jeg også gøre dette på en SSD? Har googlet det og forskellige forums siger både Ja og nej, så kan ikke helt finde ud af det. Check disc skanner jo sektorerne på en harddisk og filsystemet på disken. Så bare for at blive klar over det: Sker der noget ved at køre check disk på en ssd eller kan de godt tåle det (de kan jo ikke tåle defragmentering ved jeg)?
Mvh
Jannik
Hej Christian
Jeg har nu kørt Windows’ egen ‘fejlfinding’ på systemfilerne gennem kommando prompten (kommandoen sfc /scannow) og fået en besked af prompten tilbage jeg ikke er glad for. Beskeden lyder “Windows ressourcebeskyttelse fandt beskadigede filer, men det var ikke alle filer, der kunne repareres.”. cmd refererer også til en logfil i mappen “C:WindowsLogsCBS” som jeg har prøvet finde og åbne logfilen, dog får jeg hele tiden fejlen “Adgang nægtet” når jeg vil åbne den. Også når jeg vil kopiere den fra C drevet til D drevet. Hvad gør man i det tilfælde? Eller er en ren installation nødvendig?
Mvh
Jannik