Forum-svar oprettet

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Altså en uoriginal toner? Det kan være svært at løse. Får du nogen fejlmeldinger fra printeren?

    HenrikClausen
    HenrikClausen
    Komputer for alle

      Det var tæt på – men det er koden længere nede, jeg er interesseret i. Den er en del længere og mere teknisk, men jeg ved, hvordan man læser det. Og jeg har brug for det fra mindst to kopier af samme besked.

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Det link til at se nyhedsbrevet er egentlig kun en reservefunktion til ældre postprogrammer, der ikke kan vise moderne HTML-kode rigtigt. Hvilket postprogram bruger du? Det kunne være nødvendigt at skifte til et nyere, f.eks. eM Client:

        https://fordelszonen.komputer.dk/programmer/em-client-free

        HenrikClausen
        HenrikClausen
        Komputer for alle

          Hej

          Det var en lang og interessant snak om det komplicerede væsen ‘Gmail’.

          Der kan være en del detaljer om browsere og browserfejl i det, men når problemet nu er forsvundet, vil jeg ikke bruge tid på at gå ind i det. Men lad mig tilføje et tip, der kan hjælpe andre senere – dette link:

          https://mail.google.com/mail/?labs=0

          Det åbner Gmail uden faneblade, og det forenkler visningen betydeligt. Dermed kan underlige fejl i broweren, browserens cache og data undgås.

          HenrikClausen
          HenrikClausen
          Komputer for alle

            Hej Knud

            Det kan du roligt gøre, de to programmer er ikke i konflikt med hinanden.

            HenrikClausen
            HenrikClausen
            Komputer for alle

              Hej Hans

              Det skyldes bestemt nogle aktuelle indstillinger, ikke indlæsning af de gamle.

              Først vil jeg foreslå at tilføje den nye konto, som beskrevet her:

              https://support.office.com/da-dk/article/tilf%C3%B8j-en-mailkonto-i-outlook-6e27792a-9267-4aa4-8bb6-c84ef146101b

              Du kan have brug for at vælge avancerede indstillinger og angive detaljer manuelt:

              https://support.office.com/da-dk/article/tilf%C3%B8je-en-mailkonto-ved-hj%C3%A6lp-af-avanceret-konfiguration-560a9065-3c3a-4ec5-a24f-cdb9a8d622a2#bkmk_advanced

              Som de skriver, anbefales det at bruge IMAP. Og det vil forebygget problemet med fordoblet post.

              Hvis det ikke får tingene til at falde på plads, vil jeg gerne se nærmere på det. Der vil det være nyttigt at vide lidt mere om, hvilke(n) udbyder(e), du bruger, mm.

              HenrikClausen
              HenrikClausen
              Komputer for alle

                Det var ikke så godt – faktisk pinligt. FreeOffice har dansk stavekontrol, men kan ikke indstilles til selv at arbejde på dansk.

                Det er en fejl, jeg får vores Fordelsredaktør til at rette angivelse. Tak for at gøre opmærksom på det.

                HenrikClausen
                HenrikClausen
                Komputer for alle

                  Hej Filippo

                  Hvilken udgave af Office er det?

                  HenrikClausen
                  HenrikClausen
                  Komputer for alle

                    Det er næppe et virus – men det kan være slemt alligevel.

                    Først og mest alvorligt kan det være et symptom på, at din harddisk har det skidt. Så tag en sikkerhedskopi, og brug så HDDScan til at undersøge harddisken for fejl:

                    https://fordelszonen.komputer.dk/computerudstyr/hdd-scan

                    Hvis harddisken er sund, er næste skridt at reparere Windows. Start en Kommandoprompt med Administrator rettigheder, og kør disse to kommandoer:

                    DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth

                    sfc /scannow

                    Hvis det ikke løser problemet, skal du lave en hovedreparation af Windows. Men prøv dette først.

                    HenrikClausen
                    HenrikClausen
                    Komputer for alle

                      Hej Gert

                      Tager du lige et skærmskud fra Diskhåndtering og vedlægger her?  Det vil gøre det nemmere for mig at se præcist, hvordan harddisken er sat op. Umiddelbart vil jeg forvente, at du kan fjerne den eksisterende partition og oprette en ny, men det vil være godt at se detaljerne.

                      Og det er da noget sjusk, at du har fået nedgraderet din Windows! Heldigvis er det ganske nemt at opgradere:

                      https://support.microsoft.com/da-dk/help/12384/windows-10-upgrading-home-to-pro

                      Da du allerede har haft Pro-udgaven på denne computer, er processen simpel, og gratis.

                      HenrikClausen
                      HenrikClausen
                      Komputer for alle

                        Hej

                        Og det er kun PDF-filer, der ikke giver farver i udskriften?

                        Umiddelbart vil jeg tro, at der er ændret en indstilling. Jeg kender ikke den konkrete models muligheder, men prøv at gå igennem Indstillinger (eventuelt avanceret) for at finde et valg der. Du er velkommen til at tage et par skærmskud og spørge til detaljerne.

                        Hvis der ikke er noget meningsfuldt, skal du geninstallere printerens driver. Den kan hentes her:

                        http://support.brother.com/g/b/producttop.aspx?c=dk&lang=da&prod=dcpj315w_eu_as

                        HenrikClausen
                        HenrikClausen
                        Komputer for alle

                          Hvilken Windows-udgave bruger du? Nogle flere detaljer ville være nyttigt.

                          Den nyeste udgave af printerens driver og programmer kan hentes her:

                          https://www.canon.dk/support/consumer_products/products/fax__multifunctionals/inkjet/pixma_ts_series/pixma-ts3140.aspx?type=drivers&language=&os=WINDOWS%2010%20(64-bit)

                          HenrikClausen
                          HenrikClausen
                          Komputer for alle

                            Tak for tilbagemeldingen. Og vi kan glæde os over, at det er blevet meget nemmere at lave en fuld reparation af Windows.

                            HenrikClausen
                            HenrikClausen
                            Komputer for alle

                              Lad mig tilføje et endnu bedre alternativ – ShotCut:

                              https://fordelszonen.komputer.dk/programmer/shotcut

                              HenrikClausen
                              HenrikClausen
                              Komputer for alle

                                Hej Kenneth

                                Jeg beklager forsinkelsen, og kan fortælle, at jeg bruger Firefox til daglig.

                                Og så har jeg et svar fra vores Fordelsredaktør: Vi understøtter ikke længere Internet Explorer, og jeg ved fra andre sammenhænge, at den har væsentlige fejl i HTML-tolkningen – fejl, der aldrig vil blive rettet.

                                Så det endelige svar er: Brug en anden browser.