Forum-svar oprettet
Altså en uoriginal toner? Det kan være svært at løse. Får du nogen fejlmeldinger fra printeren?
Det var tæt på – men det er koden længere nede, jeg er interesseret i. Den er en del længere og mere teknisk, men jeg ved, hvordan man læser det. Og jeg har brug for det fra mindst to kopier af samme besked.
Det link til at se nyhedsbrevet er egentlig kun en reservefunktion til ældre postprogrammer, der ikke kan vise moderne HTML-kode rigtigt. Hvilket postprogram bruger du? Det kunne være nødvendigt at skifte til et nyere, f.eks. eM Client:
Hej
Det var en lang og interessant snak om det komplicerede væsen ‘Gmail’.
Der kan være en del detaljer om browsere og browserfejl i det, men når problemet nu er forsvundet, vil jeg ikke bruge tid på at gå ind i det. Men lad mig tilføje et tip, der kan hjælpe andre senere – dette link:
https://mail.google.com/mail/?labs=0
Det åbner Gmail uden faneblade, og det forenkler visningen betydeligt. Dermed kan underlige fejl i broweren, browserens cache og data undgås.
Hej Knud
Det kan du roligt gøre, de to programmer er ikke i konflikt med hinanden.
Hej Hans
Det skyldes bestemt nogle aktuelle indstillinger, ikke indlæsning af de gamle.
Først vil jeg foreslå at tilføje den nye konto, som beskrevet her:
Du kan have brug for at vælge avancerede indstillinger og angive detaljer manuelt:
Som de skriver, anbefales det at bruge IMAP. Og det vil forebygget problemet med fordoblet post.
Hvis det ikke får tingene til at falde på plads, vil jeg gerne se nærmere på det. Der vil det være nyttigt at vide lidt mere om, hvilke(n) udbyder(e), du bruger, mm.
Det var ikke så godt – faktisk pinligt. FreeOffice har dansk stavekontrol, men kan ikke indstilles til selv at arbejde på dansk.
Det er en fejl, jeg får vores Fordelsredaktør til at rette angivelse. Tak for at gøre opmærksom på det.
Hej Filippo
Hvilken udgave af Office er det?
Det er næppe et virus – men det kan være slemt alligevel.
Først og mest alvorligt kan det være et symptom på, at din harddisk har det skidt. Så tag en sikkerhedskopi, og brug så HDDScan til at undersøge harddisken for fejl:
https://fordelszonen.komputer.dk/computerudstyr/hdd-scan
Hvis harddisken er sund, er næste skridt at reparere Windows. Start en Kommandoprompt med Administrator rettigheder, og kør disse to kommandoer:
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
sfc /scannow
Hvis det ikke løser problemet, skal du lave en hovedreparation af Windows. Men prøv dette først.
Hej Gert
Tager du lige et skærmskud fra Diskhåndtering og vedlægger her? Det vil gøre det nemmere for mig at se præcist, hvordan harddisken er sat op. Umiddelbart vil jeg forvente, at du kan fjerne den eksisterende partition og oprette en ny, men det vil være godt at se detaljerne.
Og det er da noget sjusk, at du har fået nedgraderet din Windows! Heldigvis er det ganske nemt at opgradere:
https://support.microsoft.com/da-dk/help/12384/windows-10-upgrading-home-to-pro
Da du allerede har haft Pro-udgaven på denne computer, er processen simpel, og gratis.
Hej
Og det er kun PDF-filer, der ikke giver farver i udskriften?
Umiddelbart vil jeg tro, at der er ændret en indstilling. Jeg kender ikke den konkrete models muligheder, men prøv at gå igennem Indstillinger (eventuelt avanceret) for at finde et valg der. Du er velkommen til at tage et par skærmskud og spørge til detaljerne.
Hvis der ikke er noget meningsfuldt, skal du geninstallere printerens driver. Den kan hentes her:
http://support.brother.com/g/b/producttop.aspx?c=dk&lang=da&prod=dcpj315w_eu_as
Hvilken Windows-udgave bruger du? Nogle flere detaljer ville være nyttigt.
Den nyeste udgave af printerens driver og programmer kan hentes her:
Tak for tilbagemeldingen. Og vi kan glæde os over, at det er blevet meget nemmere at lave en fuld reparation af Windows.
Lad mig tilføje et endnu bedre alternativ – ShotCut:
Hej Kenneth
Jeg beklager forsinkelsen, og kan fortælle, at jeg bruger Firefox til daglig.
Og så har jeg et svar fra vores Fordelsredaktør: Vi understøtter ikke længere Internet Explorer, og jeg ved fra andre sammenhænge, at den har væsentlige fejl i HTML-tolkningen – fejl, der aldrig vil blive rettet.
Så det endelige svar er: Brug en anden browser.