Forum-svar oprettet
Hej,
Skærmtastaturet i Windows kan ikke helt det samme. Den eneste nogenlunde fornuftige løsning, jeg kan finde frem til, er at undlade at skjule processlinjen.
Med venlig hilsen
Christian
KFA
Hej igen,
Du skal ind på forum-siden for at svare, ja.
Prøv at forstørre den systemreserverede partition. Sørg for at du har en backup af dine data inden du går videre:
1. Hent Partition Master her: https://www.easeus.com/download/epmf-download.html
2. Installér og start programmet.
3. Højreklik på C-partitionen og klik Ændre størrelse/flyt partition.
4. Angiv Partition størrelse til 200 MB mindre, end den er nu; altså cirka 476100, og klik OK.
5. Når partionen er formindsket, højreklik igen på C-partitionen og klik Ændre størrelse/flyt partition.
6. Træk nu partitionene så langt mod højre som muligt, og klik OK.
7. Højreklik på den foranliggende partition (den systemreserverede partition), og klik Ændre størrelse/flyt partition.
8. Udvid partitionen så meget som muligt ved at trække mod højre, og klik OK.
9. Klik Generel og Anvend Ændringer.
Hej igen,
Prøv med denne metode:
1. Åbn startmenuen, skriv appwiz.cpl og tryk Enter.
2. Klik Slå Windows-funktioner til eller fra.
3. Fjern fluebenet ved Internet Explorer 11 og bekræft.
4. Klik OK, og Genstart nu.
5. Gentag trinnene, når computeren er genstartet, og slå Internet Explorer til igen.
Hej,
Prøv at afinstallere driveren til tastaturet:
1. Højreklik i nederste venstre hjørne, og klik Enhedshåndtering (Windows 10), tryk Windowstast+R og skriv devmgmt.msc og tryk Enter (Windows 7 & 8).
2. Udvid punktet Tastaturer.
3. Højreklik på dit tastatur, klik Fjern, og Fjern igen. Hvis du har muligheden, så sæt flueben ved Fjern driversoftwaren til denne enhed.
4. Genstart computeren.
Efter genstart installerer Windows automatisk driveren til tastaturet, og funktionerne burde fungere igen.
Hej,
Det kan være din Huawei telefon, der er den skyldige. Bruger du Gmail app’en, Chrome eller noget tredje, når du logger på fra telefonen?
Hej igen,
Så må vi prøve at slette lokale brugerdata from Chrome, afinstallere og geninstallere browseren fuldstændigt.
Hvis du er logget på Chrome med din Google-konto, er dine indstillinger, bogmærker og adgangskoder typisk gemt hos Google. Du kan se, om du er logget og hvilke data, der synkroniseres, ved at klikke på menuen med de tre prikker og vælge Indstillinger. Under Personer allerøverst kan du se din konto og synkroniseringsindstillinger.
Hvis du har mange bogmærker i Chrome, kan du for at være på den helt sikre side lave en manuel eksport: https://support.google.com/chrome/answer/96816?hl=da
Når det er gjort, skal du slette den lokale brugerprofil for Chrome:
1. Åbn startmenuen, skriv %localappdata%\google\chrome\ i søgefeltet, og tryk Enter.
2. Slet mappen User Data.
Afinstallér og geninstallér herefter Chrome:
1. Åbn startmenuen, skriv appwiz.cpl og tryk Enter.
2. Find Google Chrome på listen, klik Fjern og følg vejledningen.
3. Genstart computeren.
4. Hent den nyeste version af Chrome og installér den: https://www.google.com/chrome/
Virker det korrekt i andre browsere, fx Edge, Firefox eller Internet Explorer?
Det er mystisk.
Prøv at tvinge Internet Explorer til at geninstallere sig selv:
1. Højreklik i nederste venstre hjørne, klik Windows PowerShell (Admin) eller Kommandoprompt (administrator) og bekræft.
2. Kør kommandoen %windir%\system32\ie4uinit.exe -reinstall
Hej,
Hvis du har opgraderet for nyligt, kan du måske være kommet til at bruge funktionen til at gå tilbage til den tidligere version af Windows. En anden mulighed er, at du har fået geninstalleret Windows 7 fra computerens genoprettelsespartition.
Du kan opgradere til Windows 10 her: https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Med venlig hilsen
Christian
KFA
Selv tak!
Med venlig hilsen
Christian
KFA
Hej igen,
Du modtager advarslen fra Google, fordi du forsøger at logge på din Google-konto med en browser eller fra en enhed med et operativsystem, som Google betragter som usikker. Hvis du oplyser mig hvad, du prøver at logge på med, kan jeg komme med flere detaljer.
Prøv lige at se, om du kan tildele et drevbogstav til den aktive partition i Diskhåndtering. Hvis det ikke hjælper, så prøv at krympe C-partitionen med 400 MB og forstør den aktive partition med det samme.
Hej igen,
Ja, bare lad den være. Den gør ingen skade, og i øvrigt filnavnet i sig selv aldrig nok til at identificere en trussel, hvorfor det altid er en god ide at have anti-virus og anti-malware installeret.
Med venlig hilsen
Christian
KFA
Hej igen,
Microsoft har endnu ikke udgivet en 32bit version af hotfix’et, der løser problemet: https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-update/windows-10-kb4073290-32-bit-fix/56de1bcd-d2b4-4142-976b-dfd0bdae71d9
Der er desværre ikke så meget andet at gøre, end at vente på, at Microsoft kommer med en løsning. Indtil da kan du blokere den problematiske opdatering med værktøjet her: https://support.microsoft.com/en-us/help/3073930/how-to-temporarily-prevent-a-driver-update-from-reinstalling-in-window?utm_source=twitter%3Futm_source%3Dtwitter
Sig til, hvis du har brug for hjælp med at blokere opdateringen.
Det er mystisk.
Prøv at køre en scanning af systemfilerne:
1. Højreklik i nederste venstre hjørne, klik Windows PowerShell (Admin) eller Kommandoprompt (administrator) og bekræft.
2. Kør kommandoen sfc /scannow
3. Hvis kommandoen returnerer fejl, kør da dism /online /cleanup-image /restorehealth og gentag sfc-kommandoen.
Hvis det ikke hjælper, så prøv med en ren start:
1. Åbn startmenuen, skriv msconfig og tryk Enter.
2. På fanen Tjenester, sæt flueben ved Skjule alle Microsoft-tjenester
3. Klik Deaktiver alle, OK og Genstart nu.